نکات مهم درباره گریم و میکاپ زیبا و حرفه ای صورت

ترفندهای خاص در گریم و میکاپ چهره 

ما در این مقاله به بررسی نکات مهم درباره گریم و میکاپ صورت خواهیم پرداخت.

گریم گونه

وقتی که زیرسازی روی پوست انجام شد حال نوبت به گونه ها رسیده. برای زدن رژگونه باید کار را با گردی گونه آغاز کنید در این سبک باید قسمتی از گونه ها را که در زمان لبخند زدن بیشتر از دیگر بخش ها برآمده میشود رژگونه بزنید و بعد از آن رنگ رژگونه را تا بخش خط رشد موها پخش کنید تا رنگ آن طبیعی بزند. برای محو کردن رژگونه روی استخوان گونه ها باید از چرخش های نیمه هلالی براش روی استخوان گونه حرکت دهید. اگر میخواهید آرایشتان به روز و زیبا باشد مقداری رژگونه استفاده کنید تا رنگ رژگونه شما طبیعی به نظر برسد و این نکته را هم مد نظر داشته باشید که نباید رژ گونه را تا پرده بینی تان پخش کنید.

در آرایش حرفه ای صورت با استفاده از سایه های هایلایت و لولایت میتوانید به راحتی مشکلات موجود روی چهره را پنهان کنید و ظاهری مطابق با میل خود داشته باشید. استفاده از سایه های روشن و تیره به فرم چهره بستگی دارد. اگر فرم صورت مربعی شکل باشد باید گوشه های چهره را ملایم کنید تا از فرم مربعی در بیاید و حالت گرد به خود بگیرد و رژگونه را باید روی خط های فک بزنید. اگر صورتی کشیده و استخوانی دارید برای از بین بردن کشیدگی چهره میتوانید در بخش شقیقه ها از رنگ تیره استفاده کنید و راه حلی که برای صورت های گرد داریم این است که برای باریک تر دیده شدن چهره شان روی گونه ها را کمی رژگونه بزنید. رژگونه را با توجه به رنگ پوست شخص استفاده کنید مثلا برای پوست های روشن و سفید، رنگ صورتی یا صورتی تیره را انتخاب کنید و برای پوست های تیره و سبزه رنگ های قرمز تیره و جگری را انتخاب کنید. بخش بالایی استخوان گونه تا بخش زیر چشم را با سایه ای که روشن تر از رنگ رژگونه و پوستتان میباشد روشن کنید تا گریم گونه تان حرفه ای تر باشد.
برای ماندگاری بیشتر رژگونه روی صورت بهتر است از پودر مات استفاده کنید و برای اینکه آرایشتان طبیعی به نظر برسد بخش های چهره را پودر مات بزنید. از جمله نکات مهم درباره گریم و میکاپ صورت همین استفاده پودر مات است.

گریم بینی و فک

گریم بینی از جمله گریم های پرطرفدار است که افراد برای باریک نشان دادن و یا رفع عیب های آن به گریم بینی رجوع میکنند. بینی را به ۵ قسمت تقسیم کرده ایم.

  1. قسمت بالایی بینی که کمی تو رفتگی دارد و بعضی مواقع خط اخم در این قسمت معلوم است.
  2. قسمتی از برآمدگی بینی برای (تیغه بینی) برای ظریف تردیده شدن بینی در این قسمت از سایه روشن استفاده میشود.
  3. طرفین بینی
  4. قسمت دو پرده بینی
  5. این قسمت در پایان قسمت (نوک بینی) قرار دارد.

گریم بینی بلند و کشیده: زمانی که میخواهید بینی کوچک تر دیده شود زیر نوک بینی را از سایه تیره و عمیق به کار ببرید و آنرا از نوک بینی به سمت بالا محو کنید وبعد روی تیغه بینی از سایه روشن تر از رنگ پوست استفاده کنید. اگر از هایلایت در بخش بالای بینی استفاده شود بینی کوتاه تر به نظر میرسد.

گریم بینی پهن و کشیده: قسمت های طرفین بینی را سایه زده و بخش تیغه بینی را لولایت کنید با این کار از پهنای بینی کمترشده و بینی ظریف تر به نظر خواهد آمد.

گریم بینی نوک تیز: اگر خواستید نوک بینی را کمی گرد کنید از گریم سه بعدی در نوک بینی استفاده کنید و آن را در تیغه بینی پخش کنید.

گریم بینی کج و انحراف دار: در این نوع بینی ها بخش های برجسته استخوان بینی را از رنگ تیره و تیغه بینی را از رنگ روشن استفاده میکنید.

گریم فک: از قسمت تحتانی فک تا امتداد خط فک از رنگ تیره تری استفاده کنید و این کار را تا نقطه اتصال فک با گردن امتداد دهید. برای اینکه خط کشیده شده محو شود با یک براش تمیز زیر فک وگردن را برس بزنید تا یکنواخت شود.
بعد از آن بالای خط فک را هایلایت و برآمده کنید و با ظرافت تمام هماهنگی و تناسبی با رنگ اطراف آن ایجاد کنید. ولی اطراف چانه، این کار را انجام ندهید چون شما میخواهید هر دو سمت فک پایین را برآمده کنید.

 

گریم و میکاپ

تفاوت میکاپ و گریم چیست؟

میکاپ روی فرم ها تمرکز ندارد و به تنهایی به چهره رنگ میدهد ولی گریم، آرایش صورت با فنون هایلایت و لولایت برای از بین بردن عیبهای چهره به کار میرود.
گریم بالعکس میکاپ، بدون رنگ است و با سایه روشن چهره را متعادل میکند و تمرکز و قصد آن اصلاح چهره است اگر بخواهیم به سبک کلاسیک در گریم و میکاپ چهره بپردازیم به این شکل است که اگر آرایش چشم ها پر رنگ و غلیظ باشد، آرایش لب ها باید کمتر و لایت باشد. همچنین بالعکس این قضیه هم کاربرد دارد به این مفهوم که اگر در آرایش چشم ها از رنگ ملایم و اورجینال استفاده کنید بهتر است در آرایش لب از رنگ های تیره استفاده کنید. غالبا در سبک های کلاسیک از رژ لب های سرخ و زرشکی استفاده میشود. در قسمت چشم نیز از خط چشم های مشکی و سایه هایی با رنگ ملیح به کار برده میشود. غالبا در این روش ها رژگونه به شکل محو و خیلی کم استفاده شده و تمرکز بیشتر روی رژلب و آرایش چشم میباشد. در سبک اروپایی گریم و میکاپ از روشن ترین رنگ ها برای آرایش به کار برده میشود. میزان آرایش در لب ها و چشم ها به یک اندازه است و تمرکز بیشتر بر روی از بین بردن عیب های پوست میباشد.

شدت رنگ ها در سبک های اروپایی به مقدار زیادی در مقایسه با دیگر سبک ها کمتر و ملیح تر است. همچنین استفاده از رنگ های سرد و گرم به یک اندازه مهم است و با رعایت تناسب رنگ در صورت، استفاده میشود. در آرایش لایت اروپایی از گریم های پرحجم ممانعت میشود. در این سبک کار به طریقی انجام میشود که زیبایی طبیعی صورت شخص مورد توجه بوده و از رنگ های آرایشی که شادابی و زیبایی طبیعی را حفظ کند، استفاده میشود. سایه هایی با رنگ های ملیح و مات، خط چشم باریک و طبیعی، رنگ های شاد و ملایم در لب ها و گونه ها استفاده میشود. همچنین از مژه غیر طبیعی تکی یا سه شاخه که بین مژه های طبیعی شخص قرار دهند استفاده میکنند.

آرایش و میکاپ دخترانه

همانطور که میدانید آرایش چهره برای سنین مختلف و یا پوست های گوناگون وجود دارد. در حقیقت هر رده سنی باید آرایش مناسب با شرایط پوست و صورتش را انجام دهد. اکثرا میکاپ لایت چهره را برای دختران جوان و اشخاصی که میخواهند آرایش صورت روزانه داشته باشند انجام میدهند. درسبک میکاپ دخترانه صورت شکل طبیعی خود را حفظ میکند و تغییر زیادی در صورت مشاهده نمی کنید. ولی به خوبی میتوانید ایرادات پوست را از بین ببرید. میکاپ های لایت مناسب مهمانی ها، جشن تولدها، نامزدی و….. می باشند. نکات مهم و اصولی که درباره گریم و میکاپ صورت و آرایش های دخترانه باید رعایت کنید را به خاطر بسپارید.

  1. مصرف زیاد از حد کرم پودر موجب میشود تا چهره شما حالت طبیعی خود را از دست بدهد. ازکرم پودر در آرایش ملایم برای پنهان کردن جوش ها و… و یکسان کردن چهره استفاده کنید.
  2. در زمان خرید کرم پودر باید به مقدار ماده ضد آفتابی که موجود است در آن توجه داشته باشید تا پوستتان در مقابل اشعه های زیان بار نور آفتاب حفظ شود.
  3. پیش از زدن رژ لب بهتر است مقداری کرم پودر به لب ها بزنید تا رنگ رژ لب جذابیت بیشتری به لب هایتان بدهد.
  4. سایه های روشن و مات برای میکاپ لایت دخترانه عملکرد بالایی دارد.
  5. اصول سایه زدن که در شکل دهی (بزرگتر یا کوچکتر) کردن چشم ها ارزشمند است را جدی بگیرید.
  6. هرگز با آرایش صورت نخوابید حتی زمانی که از بهترین مواد آرایش استفاده کرده باشید. قبل از خوابیدن حتما صورت خود را با فیس براش یا شیر پاک کن پاک کنید و با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید تا از مواد آرایشی پاک شوند و حس سبکی را روی صورت خود احساس کنید.
  7. دختران جوان این نکته را به خاطر داشته باشند که همیشه به مقدار کافی در یک شبانه روز آب مصرف کنند تا پوست سالم و شفافی  داشته باشند.

 

میکاپ دخترانه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط