هر آنچه باید درباره ی کوتاهی مو بدانید

مدل مو مناسب برای انواع صورت

ما در این مقاله قصد داریم نکات مهم در مورد کوتاهی مو دخترانه، مراحل کوتاهی مو، انواع مدل کوتاهی مو و … را که تاثیر بسیاری در زیبایی صورت دارد مورد بررسی قرار دهیم. اساسی ترین سوال زنان در آرایشگاه ها این است که چه مدل مویی برای کوتاهی انتخاب کنند. آرایشگر ممکن است بر اساس تجربه خود و مدل چهره شما انتخاب هایی را پیش روی شما قرار دهند، که انتخاب نهایی با خود مشتری می باشد اگر می خواهید برای کوتاهی موهایتان تصمیم بگیرید بهتر است با انواع مختلف چهره آشنا شوید و متناسب با نوع چهره تان مدل مویتان را انتخاب کنید و زیبایتان چندین برابر شود.

  • صورت های بیضی شکل: به عنوان مثال اگر صورتتان بیضی شکل است هر سبک موی متناسب با چهره شما می باشد و شما قادرید هر مدل مویی را انتخاب کنید. برای کوتاهی نمی توانید یک مدل بلند تا روی شانه هایتان را انتخاب کنید. بعد از آن با موهای چتری خود کاری کنید تا از طول چهره تان کم شود. به همین ترتیب می توانید یک موی بلند فرفری را تا کمرتان داشته باشید و یک کوتاهی زاویه دار انجام دهید که مکمل فک شما باشد‌.
  • صورت های گرد: اگر صورت گردی دارید مدل موی کوتاه پیکسلی را میتوانید انتخاب کنید. یک مدل پشت کوتاه می تواند گردی چهره شما را کم کند. چنانچه مدل موی بلندتری می خواهید یک مدل موی خرد که به صورت لایه لایه است می تواند برای چهره تان مناسب باشد. اگر دوست دارید از مدل های ژورنالی استفاده کنید، سعی کنیدلایه های جلویی از موهای پشت، بلندتر باشند.
  • صورت های مربعی: اگر چهره های مربعی شکل دارید موهای کوتاه یا متوسط برای چهره های مربعی گزینه مناسبی است. چهره های مربعی شکل خط های پیشانی و چانه آنها به صورت واضح مشخص است. مدل موی کوتاه تا متوسط با موج های ملایمی از مو می‌تواند فرم گردی به چهره شما بدهد و کوتاهی های یکنواخت و مدل موی یک اندازه که زاویه چانه شما را بیشتر نمایان می کند جلوگیری نمایید.

نکات کوتاهی مو دخترانه

نحوه ی کوتاهی مو براساس فرم بدن

یکی از نکات مهم در مورد کوتاهی مو دخترانه، توجه به فرم بدن است. توجه داشتن به نوع و شکل بدنتان میتواند به شما کمک کند مدل موی متناسب با حالت بدن تان را انتخاب کنید. چنانچه یک اندام و بدن ورزشی دارید همه مدل موها برای شما مناسب است. کوتاهی مو تاثیر بی نظیری در زیبایی و سلامتی موهایتان دارد.
اگر بدن تپل و حجیمی دارید مدل موهایی که موجب می‌شود شما پر تر و چاق تر نشان داده شوید را انتخاب نکنید. مثل موهای بلند و یا مدل هایی که حجم مو را بیشتر نشان میدهند برای اندام های لاغر موهای متوسط تا بلند میتواند مناسب باشد. افرادی که قد خیلی کوتاهی دارند از مدل موهای بلند دوری کنند زیرا موجب می شود که شما بیشتر از آنچه که هستید کوتاه تر دیده شوید.
بعضی افراد هستند که چهره شان همانند شکل قلب است پیشانی عریض و فک باریکی دارند. می توانند موها را تا بلندی فک یا موهایی که از فک کوتاه‌تر است را برای چهره های قلبی شکل انتخاب کنند. به همین علت خوب است از مدل موهایی استفاده کنید که تا کنار چانه تان باشد. همچنین اگر می خواهید موهای تان حجیم تر به نظر برسد خوب است موهای کنار گونه هایتان پر تر باشد و موهای روی سرتان کم پشت تر باشد تا پیشانی  شما با عرض کمتری به نظر برسد.
چنانچه موهایی نازک و لطیف دارید از داشتن مو مدل موهای بلند و لبه دار ممانعت نمایید. می توانید از لایه های حجیم و مدل های کوتاه که تا روی شانه هایتان یا بالاتر از آن هستند انتخاب کنید. چتری های نوک تیز را هم انتخاب نکنید زیرا متناسب با جنس موهای تان نیست و بهتر است چتری های یک طرفه را برگزینید، ولی اگر موهای ضخیم و فر دارید آنها را خیلی کوتاه نکنید. چون اصلاً چهره مناسبی پیدا نخواهید کرد و در پایین سر، پشت سر حجیم و در بالای سر باریک میشود. موهایی که ضخیم و فر هستند هنگام کوتاهی بهتر است پتاژ شوند.

 

مراحل کوتاهی مو دخترانه 

مراحل کوتاهی مو دخترانه و پسرانه، با هم تفاوت هایی دارد اما در بسیاری موارد مشترک هستند. یه طور مثال نکات و مواردی که در کوتاهی مو دخترانه به کار گرفته می شود برای آقایان کاربردی ندارند چون حجم و اندازه ی موها و به تبع آن مد ها باهم متفاوت است. مراحل کوتاهی مو دخترانه عبارتست از:

  •  آماده کردن موها برای کوتاهی مو دخترانه: آماده کردن مو یعنی اگر موها کثیف یا چرب است آن را بشویید. زیرا چنانچه مو کثیف یا چرب باشد شما نتیجه خوبی از آن نخواهید گرفت و اگر موها در یکدیگر گره خورده‌اند از نرم کننده استفاده کنید تا موها نرم شوند. موهای خیس به شما کمک میکند تا موها در جای خود ثابت بمانند.

  • انتخاب مدل مو برای کوتاهی: زمانی که متناسب با فرم صورت شخص مدل کوتاهی را انتخاب نمودید. حال برای کوتاه کردن با قیچی بهتر است زاویه مناسب قیچی با مو را بدانید که به شکل عمودی، افقی و ۴۵ درجه میباشد.

    لایه بندی در کوتاهی به مفهوم فراهم ساختن طول های متفاوت از مو می‌باشدکه لایه‌های بلندتر موها را بلندتر و لایه های کوتاه تر موها را حجیم تر نشان میدهد.

  • تقسیم بندی کردن موها: در این مرحله موها را به سه قسمت تقسیم میکنیم. برای آغاز یک خط تقسیم صاف از پشت گوش به طرف دیگر گوش میکشیم و از وسط در بالای سر به دو بخش تقسیم میکنیم و پیچ  داده دربالای سر با کلیپس محکم می‌کنیم این کار را برای پشت گردن و فرق سر در دو قسمت چپ و راست انجام میدهیم. بعد از تقسیم بندی و از هر قسمت با توجه به مدل درخواستی که چقدر می‌خواهد کوتاه شود کوتاه میکنیم. برخی از مدل ها از پشت سر و برخی دیگر از دورتادور شروع به کوتاهی می‌کنند.

  • کنترل موها پس از کوتاهی: دراین مرحله وقتی همه قسمتها به درستی کوتاه شد و گیره های تقسیم‌بندی برداشته شد، حال به کنترل مو درکل سر میپردازیم. در این بخش مقصود از بین بردن موهای اضافی است و با قیچی این کار به شکل دقیق صورت می‌گیرد. یک لایه از مو را شانه کنید. مو را درمیان انگشتان و عمود بر سربگیرید و قیچی را به طرف سر و به طرف داخل با یک زاویه تند برش دهید تا یک نقطه فراهم شود و یک لبه با موها ایجاد کنید.

  • اقدامات نهایی: پس از اتمام کوتاهی مو به مرحله خشک کردن موها با سشوار می‌رسیم. زمانی که موها به طور صحیح خشک شدند و با برس به خوبی حالت گرفتند شما میتوانید مدل درخواستی خود را به خوبی درک کنید و آرایشگر میتواند طول مو و اگر بلندی و کوتاهی و ناهمواری وجود دارد در آن رفع کنند.

نکات کوتاهی مو دخترانه

چنانچه قصد دارید برای کوتاهی مو های خود اقدام کنید، باید به بهترین مراکز زیبایی مراجعه کنید. بهترین آموزشگاه زیبایی در تبریز ، ارائه دهنده ی انواع خدمات آرایشی و زیبایی، می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در این مرکز زیبایی، با رعایت تمام نکات مهم در مورد کوتاهی مو دخترانه، در نهایت نتیجه دلخواه را برای شما به ارمغان می آورند.

آموزش کوتاهی مو چتری در خانه

 برای کوتاه کردن چتری موها ابتدا موهای تمیز و خشک را به طرفه جلوی سر برس بکشید. به وسیله یک شانه دم باریک یک مثلث تا وسط سر خود دربیاورید. بخش جدا شده مثلث را جداکرده و بقیه موها را با کلیپس ببندید تا در حین کار مزاحمتان نشود. موها را شانه کنید و رو به روی چشم‌هایتان بگیرید و یک پیچ به آن بدهید. با این روش، وسط کوتاه تر از کناره های مو می شود. می‌توانید انگشتان و قد مو را در مرکز بینی قرار دهید و با یک قیچی تیز موها را کوتاه کنید قد چتری ها به میل خودتان است.

اگر میخواهید کوتاهی مو چتری دخترانه شما کاملاً کج باشد، باید چتری را به طرفی که کج موهایتان به آن سمت است ببرید و قیچی کنید. قیچی را نباید صاف بگیرید باید حتماً قیچی را زاویه دار به دست بگیرید. اگر موهای بلندی دارید موهایتان را با کش به شکل دم اسبی ببندید. پایین موها را با یک کش دیگر ببندید. اگر میخواهید موهایتان را صاف کنید از هر اندازه که میخواهید از دم فاصله بدهید و قیچی کنید.

کوتاهی موها به صورت خرد

موهایتان را به آرامی شانه کنید و ازجلوی سرتان فرقتان را بازکنید و تاپشت سر یکدست امتداد دهید. موها را به شکل کاملاً مساوی به دو بخش تقسیم کنید و جلوی موها را کوتاه کنید و با حوصله آن را از سمت راست پیشانی شروع کرده و به چپ پیشانی کوتاهی را پایان دهید.

زمانی که سرکاملا پایین است کوتاهی پشت سر را لایه لایه انجام دهید. دقت داشته باشید که سر شما تا پایان کار باید پایین باشد و در این مرحله نیازی به آیینه نیست. باید همه توجه و تمرکز خودتان را به هم قد بودن موهای طرفین بگذارید. این نکته را بدانید زمانی که کوتاهی جلوی سر را به پشت سر می‌رسانید بخش میانی موها بیشترین کوتاهی را به خود اختصاص میدهند و باعث مدل دار شدن موهای شما میشوند.
مجدد همه موها را پس از کوتاهی کامل شانه کنید و کنترل آن را انجام دهید تا همه جا به درستی و به صورت میزان کوتاه شده باشد و ناهمواری در موها دیده نشود و متوجه خواهید شد که موها به صورت خردکوتاه شده است.

اگر در تهران ساکن هستید و قصد دارید کوتاهی مو را فراگیرید باید به دنبال بهترین مراکز و آموزشگاه های زیبایی باشید. بهترین اموزشگاه زیبایی در افسریه ، با آموزش اصولی انواع مدل های کوتاهی مو توسط مربیانی با تجربه و حاذق، با ارائه مدرک معتبر ، تمام نکات کوتاهی مو دخترانه را به شما آموزش خواهند داد.

نکات مهم در مورد کوتاهی مو دخترانه

نکات کوتاهی مو دخترانه

مدل های کوتاهی مو دخترانه بسیار متنوع است که ما به بررسی موارد کلی می پردازیم. معمولا خانم ها زمانی که از موهای بلند خود خسته می شوند و دوست دارند برای خودشان تنوع ایجاد کنند به سراغ کوتاهی موهایشان می‌روند. بسیاری از خانم ها بر این عقیده اند که موهای کوتاه بیشتر به صورتشان شادابی و زیبایی می بخشد. افرادی که فرصتی برای رسیدگی به موهایشان ندارند دوست دارند موهایشان کوتاه باشد.
در انتخاب مدل موی کوتاه باید به فرم صورت و دیگر مشخصه های ظاهری تان توجه کنید تا ایرادات صورت کمتر به چشم بخورد‌ و چهره جذابی داشته باشید.

  • بلانت باب یک طرفه: این مدل مو در بین زنان امروزی مخاطبان زیادی دارد و برای مجالس رسمی و راحت گزینه خوبی است . 
  • باب کوتاه زاویه دار: مدلی بسیار زیبا و پرطرفدار در بین مدل موهای کوتاه است. به دلیل لایه های حجیم پشت مو لایه های خرد و زاویه دار جلوی مو ظاهری زیبا برای فرد ایجاد می‌کند. در این مدل مو در یک طرف مو با روش های کوتاه و بلند به وجود می‌آورند و حجم مو را افزون‌تر می‌کند. چنانچه لایه های گرد یا زاویه دار و تیز باشد در هر صورت مدل مو را زیبا میکند و بستگی به سلیقه فرد و انتخاب آن دارد که دوست دارد چگونه باشد.
  • پیکسی بلند: برای موهای کم حجم از پرطرفدارترین مدل موهای محبوب که خانمها در تابستان انتخاب می کنند پیکسی بلند است. به دلیل داشتن لایه ها جلوه ای ۳ بعدی دارد.
  • مدل مو جلو بلند تر از پشت: مدل مویی که بخشی از جلوی مو بلندتر از پشت آن باشد، سبب می شود تا گردن فرد در ظاهر کوتاه تر نشان داده شود و برای اشخاصی که گردن بلندی دارند گزینه خوبی است.
  • مدل های خیلی کوتاه: این نوع مدل ها برای کسانی که گردن کوتاهی دارند چون موجب میشود گردن آنها مشخص شود ظاهر زیبایی پیدا میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط