نحوه بسته بندی اصولی قطعات خودرو

فهرست

نحوه بسته بندی اصولی قطعات خودرو

از جمله مواردی که تاثیر بی اندازه در میزان فروش شما دارد نحوه بسته بندی کالا های تان از جمله قطعات خودرو است که قابلیت شکست و آسیب پذیری بالایی دارند. در اصل اگر شما با کیفیت ترین قطعات خودرو را داشته باشید اما از بسته بندی نا مناسب استفاده کنید نباید امیدی به فروش زیاد آن داشته باشید.

نحوه بسته بندی اصولی قطعات خودرو مزیت های بی شماری دارد از جمله سبب حمل و نقل آسان آن می شود. در واقع بعضی قطعات کوچک به قدری حساس هستند که با کوچک ترین ضربه ای شکسته شده و یا از کیفیت می افتند.

علاوه بر حمل راحت جای گیری کمتر و اصولی تری را به همراه خود دارد پس بر میزان فروش بیشتر کالا نیز تاثیر می گذارد. اگر نحوه بسته بندی اصولی قطعات خودرو را به خوبی به سر انجام برسانید مشتری تان را برای خرید تحت تاثیر قرار می دهید چرا که اولین چیزی که مشتری با آن رو به رو می شود نحوه بسته بندی کالا است.

هر چند که کیفیت حرف اول را می زند اما بسته بندی اصولی نیز برای خود جای گاهی دارد. باید اعتناد مشتری را به دست بیاورید تا به هدف های تان نزدیک تر شوید. گاهی پیش می اید یک قطعه خودرو بسیار با کیفیت است اما به دلیل قرار گرفتن در بسته بندی نا مناسب آسیب می بیند یا مشتری عزیز با تماشای نحوه بسته بندی به محتوای آن اعتماد نمی کند.

گاهی استفاده از کارتن را برای بسته بندی اصولی قطعه های خودرو مناسب نمی دانیم چرا که ممکن است آن قطعه بر اثر تغییرات دما، تابش آفتاب و یا بارش برف و باران در کارتن دچار آسیب و از کار افتادگی شوند.

عوامل مهم در انتخاب محفظه ی بسته بندی

با توجه به جنس، وزن، ابعاد و اندازه قطعه مورد نظر بهترین محفظه را برای نحوه بسته بندی اصولی قطعات خودروی تان انتخاب کنید. استفاده از ضربه گیر یا پلاستیک حباب دار نیز گزینه مناسبی برای بسته بندی اصولی قطعه خودرو به حساب می آید.

برای این که یک بسته بندی اصولی داشته باشید به وسایلی نیاز مندید از جمله کیسه پلاستیکی زیپی؛ برای قرار دادن قطعات ظریف و کوچک خودرو- دستمال گرد گیری؛ برای تمیز کردن کثیفی از روی قطعات- جعبه های کارتنی؛ برای گذاشتن قطعات در داخل آن- جعبه های فومی؛ به عنوان ضربه گیر در داخل کارتن استفاده می شود- نوار چسب داکت؛ برای بسته بندی محکم کارتون ها.

مراحل بسته بندی قطعات خودرو

مراحل بسته بندی و نحوه بسته بندی اصولی قطعات خودرو به شرح زیر می باشد؛

  • نگاهی به قطعات خودرو می اندازیم و می بینیم که کدام یک از قطعات نیاز به تمیز کاری دارند، مایعات باقی مانده در قطعات خودرو را خارج می کنیم و به تمیز کاری مشغول می شویم.

  • قطعات ظریف خودرو را باز کرده و داخل کیسه های پلاستیکی قرار می دهیم.

  • هنگام بسته بندی قطعات خودرو از فوم و یونولیت در داخل کارتون استفاده کنید تا لوازم صدمه نبینند.

نکاتی که باید پیش از حمل قطعات رعایت کرد

اما همان طور که بسته بندی و نحوه قرار دادن آن ها بسیار پر اهمیت است نکاتی را هم باید قبل از حمل قطعات به خاطر داشته باشید، قبل از این که بار تان را به باربری تحویل بدهید ابعاد کارتن را اندازه بگیرید این کار برای محاسبه هزینه و حمل و نقل کالا مورد نیاز است.

از مسئول بار بری سوال کنید که آیا لازم است روی جعبه بر چسب بزنید یا اینکه خود شان این کار را می کنند. اگر قصد دارید قطعات خودرو که سنگین هستند را ارسال کنید می توانید آن ها را روی پالت قرار دهید.

اگر از کارتون یا هر وسیله دیگری برای بسته بندی استفاده می کنید در نهایت باید از محکم بودن آن مطمئن شوید تا میزان آسیب پذیری آن به حد اقل برسد. استفاده از چسب نواری می تواند کمک کننده و گزینه مناسبی به حساب بیاید.

در بعضی موارد خود محفظه دارای زیپ است و امنیت کالای شما را تضمین می کند. شاید با خود تان فکر کنید که لوازم یدکی خودرو بسیار محکم است اما لازم است که هنگام بسته بندی مراقبت های لازم را برای حفظ آن ها انجام دهید که استفاده از فوم و یا یونولیت گزینه های مناسبی به حساب می آیند پس شما در نحوه بسته بندی اصولی قطعات خودرو نهایت دقت و توجه را بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط