مزایای استفاده از دیگ و پاتیل در صنعت

کاربرد دیگ و پاتیل در صنعت 

قابلمه پاتیل برای پختن انواع غذا کاربرد دارد و در ابعاد و ظرفیت های مختلفی موجود می باشد. دیگ و پاتیل ها در قسمت تجهیزات پخت صنعتی قرار دارند. این مدل به خودی خود یک ظرف عمق دار یا گود می باشد که برای پختن انواع غذا مناسب است. کیفیت و کمیت این قابلمه های پاتیل را می توان از روی وزن آن ها مشخص کرد هر چه این پاتیل ها سنگین تر باشند احتمال سوراخ شدنشان کمتر است. مورد دوم ظاهر آن ها است که در بفروش رسیدن آن ها تاثیر بسیاری می گذارد.

برای تولید یک قابلمه آلومینیوم پاتیل ابتدا شمش خریداری می شود و با دادن گرما آن را به نقطه ذوب می رسانند روی دستگاه مخصوص ریخته و آن را به ضخامت مورد نظر تبدیل می کنند پس از برش خوردن ابعاد آن در دستگاهی به نام گرده قرار می گیرد و به اشکال مورد نظر تبدیل می شوند. از این پاتیل ها برای پختن انواع مرغ، آش، عدسی و خورشت استفاده می شود.

دیگ و پاتیل های ابعاد بزرگ معمولا چکشی هستند و در دست چکش خورده و دهانه تنگ و بدنه گردی دارند. داشتن یک پاتیل بزرگ نیازمند هر آشپز خانه صنعتی است. ابعاد این پاتیل ها تا متر در ۲ متر نیز می رسد و می توان در اجاق های بزرگ قرار داده شوند و نیاز هر بیمارستان یا پادگان برای پخت انواع غذا را فراهم کرد.

پاتیل حلیم، آش و عدسی تنها مخصوص پخت آن ها است کف گردی دارد و عمق آن تا بالای ۵۰ سانت می رسد. پاتیل مرغی به ارتفاع ۲۳ سانت می رسد. برای پخت انواع خورشت هم از پاتیل با دهانه ای تا ارتفاع  ۱۲۰ سانتی استفاده می شود.

موارد استفاده از دیگ و پاتیل

همان طور که گفته شد پاتیل های انواع مختلفی دارند و بسیار پر کاربرد هستند برای مثال پاتیل مخصوص خیساندن برنج در ابعاد بزرگ هم موجود می باشد. این مدل پاتیل به گونه ای طراحی شده اند که با توجه به ارتفاع مناسب دستگاه از سطح زمین قابلیت قرار گرفتن آبکش در زیر پاتیل به منظور تخلیه آسان برنج را ممکن کرده است. از آن جایی که برای ساخت این پاتیل تماما از ورق استیل استفاده شده است از نظر بهداشتی کاملا مورد تایید است. قابلیت گردش دورانی دستگاه موجب تخلیه آسان و مطمئن برنح می شود. فضای کمتری اشغال می کند . قیمت پاتیل خیساندن برنج نسبت به مزیت هایی که داردکاملا مقرون به صرفه است.

از مدل های دیگر پاتیل می توان به پاتیل شیر اشاره کرد که مخصوص حرارت دادن و جوشاندن شیر است.

اگر دیگ و پاتیل شیر بزرگ باشد و حجم مخزن بالا باشد برای کنترل و نظارت آن می توان از نردبان استفاده کرد. این دستگاه دارای ظرفیت پاتیل الکترو موتوری است که موجب گردش بخار و آب داغ و آب سرد در میان دو جداره مخزن می شود و این الکتروموتور ها دارای دور ثابت و متغییر هستند که باعث جلوگیری از هدر رفتن شیر، عدم ته گیری آن، رعایت کلیه اصول بهداشتی در پخت و فر آوری شیر ، قابلیت خنک کاری شیر در کمترین زمان، عدم نیاز به نیروی انسانی بیشتر و کاهش مصرف انرژی در واحد تولید می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط