مزایا و معایب لیزر موهای زائد

علت رشد موهای زائد

در عصر جدید امروزی فرقی بین زن و مرد برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود ندارد و خیلی از خانم ها یا آقایان روش های روز مره یا هفتگی (بند انداختن، تمیز کردن خط ریش، اپیلاسیون) را برای از بین بردن مو های زائد کنار گذاشته و به لیزر رو آورده اند. اما خال به این سوال می رسیم که لیزر چیست و موی زائد دقیقا به چه مویی گفته می شود و چگونه می شود آن را از بین برد؟؟؟؟؟ ما در این مقاله به بررسی مزایا و معایب لیزر موهای زائد خواهیم پرداخت.

به هر نوع موی کلفت و تیره رنگ که در امتداد خطوط بدن مانند سینه، صورت، چانه و گلو رشد می کند را موی زائد بدن می گویند و بسیار زیبا و آراسته است که به موقع اصلاح شود و در دید نباشد. رشد موهای زائد دلایلی بسیاری مانند بهم ریختگی هورمون ها یا دلایل غیر هورمونی دارد. اگر کسی قصد انجام لیزر مو های زائد را دارد باید قبل از انجام آن به پزشک مراجعه کرده و دلایل اصلی ایجاد مو ها را شناسایی کند. اگر دلایل هورمونی باشد اول از همه باید آن درمان شود بعد به سراغ لیزر برود. همین اختلالات هورمونی باعث می شود تا در قسمت هایی که بدن مو ندارد موهای ضخیم تیره رنگ رشد کند. پس با مشخص شدن دلایل هورمونی آن توسط پزشک معالج دیگر نیازی به لیزر نیست و با درمان دارویی رشد موهای زائد متوقف می شود و لیزر یک خرج اضافی محسوب می شود.

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

لیزر مو زائد چیست؟

حال که با روند به وجود آمدن موهای زائد آشنا شدید باید به دنبال روشی برای از بین بردن موهای زائد خود انتخاب کنید لیزر می تواند روش خوبی باشد. لیزر باعث کاهش موهای زائد بدن و نازک شدن آن ها و به مرور به کرک تبدیل شدن آن و ریختن دائمی آن ها بشود. در روش لیزر مو های زائد نور لیزر و گرمایی که از آن ساطع می شود به عمق مناسبی از پوست مورد نظر بر خورد کرده و فولیکول مو که عامل رشد مو های زائد بدن است را تحت تاثیر خود قرار می دهد. آسیب رساندن به فولیکول مو های زائد باعث می شود روند رشد این موها کلا متوقف شود. در روش لیزر موها با دقت و سرعت و بهتر از بین رفته و رضایت مشتری هم در نهایت بیشتر خواهد شد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که با اولین جلسه لیزر درمانی روند موهای شما به طور کل از بین نمیرود و باید با چند جلسه انجام دادن آن نتیجه نهایی را گرفت. گاهی اتفاق می افتد که هنگامی که لیزر می کنید موهای جدیدی را می بینید در اصل این موها زیر پوست شما قرار داشته است و شما با انجام لیزر آن ها را تحریک کرده و فولیکول آن ها را از بین برده اید پس به روند لیزر درمانی تان کمک شده است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب لیزر موهای زائد می پردازیم.

نکات مهم به هنگام انجام لیزر موهای زائد

اول از همه باید به شما بگوییم که قبل از انجام لیزر باید تحقیقاتی انجام دهید و نکاتی را رعایت کنید و گرنه با عواقب خوبی رو به رو نمی شوید. باید با پزشک مشورت کنید تا به شما بگوید بهترین نوع لیزر که با پوست بدن شما سازگاری دارد کدام است. اگر اپیلاسیون کرده اید یا از هر دوشی برای از بین بردن موهای بدن خود استفاده کرده اید اجازه بدهید این موها قبل از لیزر به طور کامل رشد کنند. اگر حمام آفتاب گرفته اید یا پوست شما آفتاب سوخته شده است دست کم ۴ تا ۶ هفته صبر کنید تا اثرات آن از بین برود و گرنه پوست شما زیر لیزر دچار سوختگی می شود. بهترین زمان برای انجام لیزر موهای بدن فصل پاییز و زمستان است که بدن در مقابل نور شدید آفتاب قرار نمی گیرد. هر جلسه لیزر بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می برد پس قبل از رفتن برنامه ریزی کنید. بعد از اولین جلسه ی لیزر پوست شما کمی قرمز می شود پس شما باید مراقب باشید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. باید تا جایی که می توانید تا ۲۴ ساعت بعد از جلسه اول لیزر ورزش نکنید و دوش آب گرم نگیرید. اگر از لیزر صورت استفاده کرده اید از کانسیلر و کرم پودر به هیچ عنوان استفاده نکنید. در هنگام انجام لیزر امکان دارد شما درد جزئی را در بدن خود احساس کنید که این درد کم در قسمت های مختلف بدن متفاوت است و در مقابل نتیجه خوبی که بعد از آن می گیرید هیچ است.

 

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

مزایا و معایب لیزر درمانی

از آن جایی که لیزر درمانی یک راه راحت برای از بین بردن مو های زائد بدن است و افراد به دنبال دانستن مزایا و معایب لیزر موهای زائد هستند و گاهی ممکن است افراد فکر کنند که آیا لیزر درمانی سرطان زا است یا خیر ما به شما عزیزان می گوییم به هیچ وجه لیزر سرطان زا نیست. فقط برای انجام لیزر باید به پزشکان یا کادر دوره دیده مراجعه کنید که هیچ گونه آسیبی به پوست بدن شما وارد نشود و توجه داشته باشید که محیطی که در آن عملیات لیزر صورت می گیرد دارای سیستم تهویه مناسب باشد. چرا که گاز های تولید شده از عملیات لیزر خطر آفرین بوده و برای افراد با ریه نامناسب توصیه نمی شود. از مزایای لیزر می توان به از بین بردن انواع موهای تیره و روشن بدن نام برد در حالی که هیچ گونه آسیبی به پوست بدن وارد نمی شود. هر پالس لیزر در کسری از ثانیه ساطع می شود که می تواند همزمان ناحیه ی وسیعی از پوست را مورد اصابت خود قرار دهد پس دقت و سرعت دست گاه های لیزر فوق العاده بالاست و در نهایت که بعد از ۳ تا ۷ جلسه به نتیجه ی دلخواه خود می رسید و شاهد از بین رفتن دائمی موهای زائد بدن تان می شوید.  اما این که لیزر ها دارای انواع مختلفی با برند های متفاوت و معتبری تولید می شوند. پس شما قبل از انجام لیزر برای پوست حساس خشک یا چرب پوستتان حتما به پزشک متخصص این کار مراجعه کنید تا با امنیت و خیال آسوده روند درمان را طی کنید. با دانستن مزایا و معایب لیزر موهای زائد نتیجه ی بهتری خواهید داشت.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد متناسب با پوست

همان طور که گفتیم انواع لیزر با کارایی متفاوتی وجود دارد که باید با پزشک متخصص در تماس بود و به صورت علمی انجام داد. در انواع این دستگاه های لیزر می توان به دستگاه لیزر الکساندرایت اشاره کرد. در اصل  کلینیک های معتبر و معروف همیشه از این دستگاه استفاده می کنند. دستگاه لیزر الکساندرایت از قدرتمند ترین دستگاه های لیزر برای انواع مو های زائد است. دلیل آن هم این است که این لیزر از سنگ الکساندرایت استفاده می کند. این سنگ ضمن این که بسیار زیبا است و خواص درمانی دارد حتی از الماس هم گران قیمت تر است پس مطمئن باشید کارایی و کیفیت فوق العاده ای هم دارد. طول موج این دستگاه لیزر  الکساندرایت به ۷۷۵ نانومتر می رسد. که کمترین تابش را در بین طول موج دستگاه های لیزر دارد. این دستگاه قدرت جذب ملانین بالایی دارد پس برای افرادی که دوست دارند علاوه بر از بین رفتن موهای زائد بدنشان پوست سفیدی هم داشته باشند توصیه می شود. این دستگاه معمولا از گاز برای خنک کردن پوست استفاده می کند که یک مزیت به شمار رفته و از سوختگی احتمالی پوست شما در حین درمانی نیز جلوگیری می کند. از انواع دستگاه های لیزر دیگر می توان به دستگاه دایود اشاره کرد. این دستگاه بر خلاف دستگاه الکساندرایت که از منبع نور جامد برای درمان استفاده می کند از منبع نیمه هادی استفاده می کند. طول موج دستگاه لیزر دایود بین ۸۰۰ تا ۱۰ نانومتر است که استاندارد آن ها روی ۸۰۸ تنظیم می شود. این طول موج باعث می شود تا به عمق بیشتری از پوست نفوذ کرده و آسیب کمتری به ملانین های پوست وارد شود. در نتیجه ریشه ی مو را هدف گیری می کند و به طور کل آن را از بین می برد. اما ممکن است عوارضی را نیز به همراه داشت باشد مثل خارش، التهاب پوست و یا خونریزی سطحی. از آن جایی که ریشه ی مو مورد هدف این دستگاه لیزر است پس ریشه از بین رفته و جای آن خالی می شود که این جای خالی باعث ایجاد خارش سطحی پوست می شود که بیشتر روی پوست های حساس قابل مشاهده است و بعد از چند روز از بین می رود. این لیزر برای نژاد های ایرانی مناسب است و تاثیر گذاری خوبی دارد همان طور که گفتیم انواع بسیار معتبر لیزر در دنیا و در کشور عزیزمان وجود دارد که با مشاوره رایگان با یو پزشک متخصص و مجرب بهترین و مناسب ترین آن را انتخاب و استفاده می کنید.

 

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط