مراحل براشینگ مو چگونه است؟

براشینگ مو چیست؟

ساده ترین وسایلی که در عمل براشینگ باید آن را داشته باشید سشوار و یک برس است. بانوان براشینگ حرفه ای مو را لازم دارند که معمولا در همه خانه ها این ابزار یافت میشود و شما به راحتی با یک سشوار و برس میتوانید براشینگ مو را انجام دهید و فرمی زیبا به موهایتان دهید. به طور واضح تر بخواهیم براشینگ مو را توضیح دهیم به دسته بندی و فرم گرفتن موها با حرارت سشوار را براشینگ مو میگویند که به صاف شدن و خوب حالت گرفتن مو کمک میکند. چنانچه موهایی فر دارید براشینگ مو گزینه مناسبی برای شماست و حواستان باشد زمانی که از سشوار استفاده میکنید به موهایتان آسیبی وارد نشود و فاصله ۲۰-۳۰ سانتی سشوار با مو ها را رعایت کنید. براشینگ هم مانند شینیون آرایش مو محسوب میشود که مواد و وسایل آرایشی نقش مهمی در سبک آرایش و جلوه آن ارائه میدهند.

چنانچه قصد دارید کاری را به صورت حرفه ای پیش ببرید در آغاز باید ابزار وسایل مهم و حرفه ای را برگزینید. برای انجام براشینگ حرفه ای موهم باید ابزار و وسایل مرتبط و متناسب با این حرفه را دوست داشته باشید. به خاطر داشته باشید که خساراتی که در اثر براشینگ نا وارد و ناشیانه به مو ها وارد میشود، خیلی اوقات واقعا گریبان گیر است و جبران آن زمانبر است. به همین دلیل از ابزار های استاندارد و مناسب در هنگام انجام براشینگ استفاده کنید.

براشینگ مو انواع مختلفی دارد و برای مدل های مختلف مو میتوان انجام داد. البته شما میتوانید مدل انتخابی براشینگ را با توجه به لباس مجلسی انتخابی و میکاپ خود، مدل براشینگ را انتخاب کنید.

براشینگ مو

انواع براشینگ مو

  • براشینگ موهای کوتاه: به جهت حجیم تر نشان دادن موهای کم پشت وکوتاه از سشوار، اتو مو و… استفاده میشود. براشینگ باید با فرم صورت تناسب داشته باشد و برای براشینگ موهای کوتاه از برس های مخصوص مو کوتاه که فلزی هستند استفاده میشود.
  • موهای بلند و متوسط: موهای بلند و متوسط را به دو صورت میتوان براشینگ کرد بعداز دسته بندی، موهای بلند را میشود از درون به بیرون براشینگ کرد. برای آسانتر شدن کار میتوان از برس های بزرگ گرد و تخت استفاده کرد.
  • براشینگ مو فر: چنانچه موهای فر و وز دارید و قصد دارید وزی موهایتان از بین برود و موج های موهایتان صاف شود. باید اسپری های دوفاز انتخاب کنید و سشوار را روی موهایتان بگیرید و قدرت سشوار را روی کم تنظیم کنید و این افراد که موهای وز و فری دارند باید در پایان شستشوی مو از نرم کننده های با پایه روغن که موها را نرم و صاف میکند استفاده کنند.
  • براشینگ صاف و شلاقی: برای این کار در مرحله اول از اسپری متناسب با موی مورد نظر یا ماسک مو مناسب برای موها استفاده کنید و درجه سشوار هم باید گرم باشد. با برس متناسب با قد مو یک بار از زیر و یک بار از رو موها را سشوار کنید و سشوار را به صورت 90 درجه از بالا به طور قائم بر روی مو بگیرید. عموما برای براشینگ موهای صاف و شلاقی، بعد از سشوار کردن از اتوی مو کمک میگیرند تا نتیجه مطلوب تری به دست آید.
  • براشینگ به زیر،براشینگ به رو: برای این دو مدل براشینگ باید موها را در ابتدا به ماسک موی مورد نظر آغشته کنید سپس اگر براشینگ به زیر است برس مخصوص را از زیر موها بکشید به طوری که وقتی برس به انتهای مو رسید موها به داخل باشند و سشوار روی مو نزدیک برس باشد و حرکت سشوار و حرکت برس هماهنگ باشد. برای براشینگ به رو همه مراحل به همین صورت ولی جهت برس از رو موهایتان کشیده میشود و مدل موها به سمت بیرون باشد.

براشینگ موج دار و کرلی از دیگرمدل های براشینگ است که مناسب افرادی است که موهای صاف ولختی دارند.

براشینگ جلو سر و چتری هم نوعی از انواع براشینگ میباشد که در3حالت: چتری صاف، چتری کج و چتری ایستاده وجود دارد‌.

لوازم مورد نیاز برای براشینگ حرفه ای مو

  1. سشوار حرفه ای: یکی از مهمترین وسایلی که برای براشینگ مو لازم دارید سشوار است ولی هر چه کیفیت سشوار بهتر باشد، براشینگ آسان تری را پیش خواهید داشت و نتیجه زیباتر و ماهرانه ای خواهید داشت برای انتخاب سشوار دور موتور و قدرت آن را مدنظر بگیرید.
  2. برس مو مخصوص براشینگ: انتخاب برس مو متناسب با مو در پایان کار براشینگ اثر گذار است. اغلب برای براشینگ های حرفه ای از برس های بزرگ تر استفاده میشود. البته میتوانید اندازه مختلف برس را روی موها بررسی کنید و خودتان بسنجید با کدام برس در هنگام کار راحت تر هستید.
  3. گیره های تقسیم مو: برای تقسیم بندی مو و کشیدن مرحله به مرحله سشوار گیره های بسیار کمک کننده هستند.
  4. شانه تقسیم مو: شانه های تقسیم مو در انواع مختلف طرح ها وجود دارند. عموما شانه های تک شاخه ای عملکرد آسانتری دارند و در تفکیک موها کمک میکنند.
  5. ماسک و محلول های محافظت کننده و نرم کننده مو: این ماسک ها و محافظت کننده ها متنوع هستند و طرح ها و مارک های متفاوت دارند. برگزیدن ماسک ها به عهده خودتان است و میتوانید مطابق با علاقمندی های خود آن را انتخاب کنید. برای براشینگ های موج دار از ماسک های سبک تر و برای موهای لخت از ماسک هایی با پایه روغن باید استفاده کرد.
  6. اسپری یا کرم های تثبیت کننده حالت مو: اسپری ها یک لایه ی کلفت روی مو به وجود می آورند که موجب حفاظت از مو میشود و در نهایت یکی از کارهایی است که مانع از به هم خوردن فرم مو پس از براشینگ می باشد و این اسپری و کرم ها مو را در برابر حرارت سشوار حفظ کرده و جذابیت و براقی مو را بالا میبرند.

براشینگ مو

نکات مهم براشینگ مو

براشینگ مو برای از بین بردن وزی مو، صاف و منظم کردن موها موثر است. این مدل مو برای مهمانی های ساده و غیر رسمی انتخاب خوبی است. برای کسانی که حجم موی کمتری دارند این کار در زمان کمتری از شینیون انجام میگیرد. نکاتی که هنگام براشینگ باید توجه داشته باشید عبارتند از:

پیش از استفاده از سشوار، به جهت پیشگیری از آسیب دیدگی موها از سرم مو استفاده کنید. بعد از رنگ کردن مو ، موها را براشینگ نکنید چون براشینگ بعد از رنگ برای موها مضر است و موها بعد از رنگ و دکلره بسیار آسیب پذیر هستند.

در زمان براشینگ سشوار را با فاصله ۱۰-۱۵ سانتی از ساقه موها نگه داشته و از درجه متعادل سشوار استفاده کنید.

در هنگام براشینگ از برسی استفاده کنید که لیز نباشد، برس های سرامیکی در مقایسه با برس های فلزی آسیب کمتری به موها میرسانند و برای موهای فر مناسب ترین برس، برس چوبی است.

برس های فلزی را هر ۱۵ روز یکبار برای رعایت بهداشت و ضد عفونی دو ساعت در ترکیب آب و سرکه بگذارید.

براشینگ خوب تنها با سشوار مناسب و حرفه ای صورت میگیرد.

هر چه خشک شدن و فرم گیری موها زودتر انجام گیرد امکان آسیب به موها کمتر خواهد بود.

داشتن سشوار پر قدرت و حرفه ای، براشینگ سریع و زیبا را به دنبال دارد و همچنین امکانات بیشتری در سشوار های حرفه ای وجود دارد.

پس از براشینگ، موهایتان را با حرارت متوسط سشوار کمی خشک کنید تا موهایتان آماده حرارت براشینگ باشند. هیچگاه سشوار را به موهایتان نچسبانید و با کمی فاصله و با زاویه مناسب آن را روی موها بگیرید.

آموزش براشینگ حرفه ای مو

پیش از شینیون برای اینکه شینیون حرفه ای و تمیزی داشته باشید باید در مرحله اول موها را براشینگ کرد که در ادامه به آموزش مراحل براشینگ حرفه ای مو میپردازیم:

  1. در آغاز موهای خود را تمییز بشویید و موها را نیمه خشک کنید. زیرا موهای خیس یا خیلی خشک به خوبی براشینگ نمی شوند.
  2. میتوان قبل از شروع براشینگ برای محافظت از تارهای مو از ماسک مو و نرم کننده های مخصوص استفاده کنید.
  3. موها را به چند بخش دسته بندی کنید و با گیره های مخصوص محکم کنید.
  4. بعد از دسته بندی موها، اول از بخش پشت سشوار کنید و از پشت گردن به سمت جلو صورت حرکت کنید.
  5. حجم تارهایی که جدا می کنید برای سشوار کشیدن نه خیلی ضخیم باشند که به خوبی حالت نگیرند و نه خیلی نازک که موها آسیب ببینند.
  6. برس در زمان براشینگ باید زیر موها قرار بگیرد و از قسمت ریشه و با حالت نیم دایره به سمت خارج ادامه پیدا کند و تا انتهای مو برسد.
  7. برای براشینگ جلوی سر اول موها را به سمت چهره و بعد از آن به طرف بالا سشوار کنید.
  8. براشینگ را از بالا تا پایین مو انجام دهید.
  9. در پایان کار براشینگ برای تثبیت کردن فرم و حالت مو از اسپری ها و تافت استفاده کنید.

دوام و ماندگاری براشینگ مو به جنس مو، طریقه انجام دادن براشینگ و یا محصولات تثبت کننده که استفاده می کنید دارند. هرچه محصولات مرغوب تری مصرف کنید و هنگام انجام براشینگ زمان بیشتری را صرف کنید ماندگاری براشینگ مو افزایش میابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط