بررسی معایب و مزایای کاشت ناخن

انواع خدمات روی ناخن

هدف اصلی ما در این مقاله بررسی معایب و مزایای کاشت ناخن می باشد. در ابتدا به بررسی انواع خدمات بر روی ناخن می پردازیم.

  1.  مانیکور: مانیکور یک واژه فرانسوی است که در فارسی به مفهوم تمیز و منظم کردن ناخن های دست میباشد. در این کار با ابزارهای بهداشتی اختصاصی مانیکور از قبیل قیچی، لایه بردار، ژل محافظ و…استفاده میشود و اضافه های پوست دور ناخن و پوسته هایی که در اطراف ناخن در برخی مواقع به وجود می آید پاکسازی و برداشته میشود. پس ازاین کار به وسیله سوهان ظاهر و اندازه ناخن ها به یک شکل میشود و نمایه های زیبا و منظم به خود میگیرد و در نهایت به وسیله پولیش ناخن، روی ناخن ها شفاف میشود.
  2.  پدیکور: همانطور که میدانید امروزه همانقدر که به تمیزی و مرتب بودن و تزئین ناخن های دست پرداخته میشود، سلامت و تمیزی و تزئین ناخن های پا هم ارزشمند است و در زیبایی پاهایتان موثر است. پدیکور هم مانند مانیکور واژه فرانسوی است و با هم، هم معنا هستند. با این تفاوت که واژه پدیکور برای ناخن پا استفاده میشود‌.
  3.  لاک ژل: لاک ژل تکنیکی مدرن است که افزون بر زیبایی کاشت ناخن به علت داشتن کراتین، به صدف ناخن استحکام میبخشد و ناخن‌ها را سالم نگه می دارد. لاک ژل به رشد ناخن کمک میکند. در این روش ناخن‌ها به هیچ عنوان سوهان زده نمی‌شود و به ناخن ها ضرری نمی رسد. هر وقت هم که آن را دوست نداشتید به راحتی می توانید آن را پاک کنید. لاک ژل روشی است که برای ناخن های کاشته شده هم استفاده می‌شود و شفافیتی زیبا با دوام بالا دارد‌.
  4.  طراحی ناخن: در طراحی ناخن تفاوتی ندارد که شما کاشت انجام داده باشید یا ناخن های خودتان را مانیکور کرده باشید بالاخره برای زیبایی افزون ناخن‌هایتان به طراحی زیبا بر روی لاک ناخن هایتان نیازمندید. امروزه طراحی ها و تزئینات مختلفی بر سطح ناخن ها شکل می‌دهند که زیبایی دست و پای شما را چندین برابر میکند. برای طراحی ناخن سبک های مختلفی وجود دارد که روی لاک های معمولی یا ژلی که ماندگاری بیشتری دارند صورت می‌گیرد.

 

کاشت ناخن

مقایسه انواع روش های کاشت ناخن

 کاشت پودری از پرطرفدارترین موارد کاشت است که حدود 80 درصد را به خود اختصاص داده و کاشت ژله ای حدود 15درصد و روش‌های دیگر کاشت 5 درصد را به خود اختصاص داده‌اند. کاشت پودری به کاشت مادر شناخته شده است و با دیگر کاشت ها ترکیب می‌شود و استحکام و ماندگاری بالاتری دارد. به طور کلی هریک از روش های کاشت ناخن معاب و مزایای خاص خود را دارد.
ولی این نکته را هم بدانید که ماندگاری و استحکام هر یک از کاشت ها به طریقه اجرای آن کاشت بستگی دارد. به عنوان مثال کاشت ژله ای در نواحی شرجی ماندگاری بالاتری دارد ولی به این صورت نیست که درمناطق دیگر کاشت ژله ای نامطلوب باشد و دوام کمتری داشته باشد. چنانچه مواد کاشت ناخن مناسب و خوب باشد، درهر منطقه‌ای تا یک ماه ماندگار است.
نوع دیگری از کاشت ناخن وجود دارد که به کاشت ناخن میکس معروف است که از دو روش کاشت پودری و ژله ای انجام میشود. در این روش پس از ضد قارچ، کاشت پودری صورت میگیرد. پس از سوهان کشی تنها لایه ای از ژل را روی ناخن قرار میدهند و دست ها را در درون دستگاه UV خشک میکنند.
در روش کاشت ژله ای ناخن، ناخن طبیعی شخص هیچ آسیبی نمی بیند چون هنگامی که ناخن رشد می کند و فرد می خواهد آن را اصلاح کند به این مفهوم است که ناخن سالم است و رشد می کند. در برخی اوقات کاشت ناخن ژله ای برای افرادی که طبق بعضی مشکلات روحی و یا عادتی که از روی کودکی دارند ناخن هایشان را میجوند توصیه می‌شود چرا که به علت مزه بد مواد و جدا نشدن آنها از روی ناخن این عادت از فکرشان بیرون می‌رود. چسب ناخن آلرژی زا نیست ولی امکان دارد بعضی افراد به مواد کاشت ناخن یا حتی دستگاه کاشت ناخن آلرژی داشته باشند که با این وجود پوست دست آنها مبتلا به اگزما شده و باید هرچه زودتر ناخن‌های مصنوعی خود را بردارند.

کاشت ناخن به روش آکواریوم

از متفاوت ترین و شگفت انگیزترین نوع کاشت ناخن به وجود آوردن یک آکواریوم کوچک در ناخن ها می باشد که با شکلی خاص از چسباندن دو تیپ روی هم و فراهم آوردن فاصله متناسب میان این دو تیپ فضای خالی فراهم می شود، که می توان با تزریق کمی آب مقطر در آن و افزودن همزمان اکلیل رنگی نمایه متحرک و چشم‌نواز مانند آکواریوم در این ناحیه ساخته شود.
این سبک در کاشت ناخن به توانایی بالایی نیاز دارد و باید با مقداری از پودر اکریلیک اقدام به ایجاد یک زیرسازی بادوام و مناسب برای آکواریوم کوچک ناخن‌ها فراهم کنید.

کاشت ناخن به روش سیلک

در کاشت ناخن به روش سیلک ناخن فرم طبیعی خود را حفظ کرده و با چسباندن یک لایه از جنس ابریشم یا فایبرگلاس روی ناخن طبیعی یا تیب گذاری شده با فراهم کردن ضخامتی مناسب در سطح ناخن ها می پردازیم. بعد از آن برای محکم کردن صدف ناخن ها از چسب ویژه مصرف می شود و در هر قدم باید از اسپری فیکس کننده استفاده کنید. این روش در روش های مختلف کاشت ناخن طرفداران اندکی دارد و کاربرد زیادی هم در آرایشگاه ها ندارد.

کاشت ناخن به روش موقت

 در کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری که از زیر گروه کاشت ناخن محسوب نمی‌شوند ولی به دلیل اینکه در آن از تیپ گذاری به سبک موقت استفاده می شود بخشی از فهرست کاشت ناخن شمرده می‌شود.
در این مدل فقط به تیپ گذاری انجام میشود و روی ناخن از لاک و شکلک های مختلف استفاده می‌شود. به همین علت محکم نیستند و ماندگاری بالایی ندارند و فقط در بعضی موارد استفاده می‌شود.

 در بحث کاشت ناخن و خدمات ناخن چیزی به نام لمینت ناخن یا ژلیش وجود دارد که به معنای کاور کردن ناخن ها می باشد که هم با پودر و لیکوئید و هم با لاک ژلیش( جلیش) صورت می گیرد.

 

کاشت هایلایت یا بیبی بومر چیست؟

 نوعی از کاشت ناخن است که با استفاده از دو رنگ، همزمان در بخش ریشه و نوک انتهای ناخن به ترکیب کردن این دو رنگ با هم پرداخته می شود و شکلی از هماهنگی فیکس شده ساخته می شود. به صورتی که حد محو شدن این دو رنگ در یکدیگر را نمی توان مشخص کرد. علت اینکه به این نوع کاشت، کاشت هایلایت گفته می‌شود همین است که به صورت هایلایت روی ناخن زده می شود. در شروع کار روی ناخن را آماده می کنید. لایه ای ژل بیس برای زیرسازی ناخن‌ها زده می‌شود و دست را ۳ الی ۴ دقیقه داخل دستگاه UV قرار می دهید و بعد از آن با استفاده از پودر بیبی بومر سفید در نوک ناخن ها (فرنچ ناخن) با تمرکز، مواد را قرار می دهید و به طرف ریشه ناخن حرکت کنید. مقدار رنگ سفید از نوک ناخن به ریشه باید کمتر و محوتر باشد بعد از آن با استفاده از پودر صورتی بیبی‌بومر از ریشه ناخن شروع کرده و به طرف نوک ناخن مواد را قرار دهید مقدار رنگ صورتی در این صورت باید در ریشه ناخن بیشتر باشد و هر چه به طرف نوک ناخن می روید محو تر باشد.
نکته مهم در کاشت بیبی بومر ترکیب کردن این دو رنگ است به طوری که به خوبی داخل هم محو شوند و خط مرز آنها را نتوان مشخص کرد، بعد از آن با گیره های مخصوص دو سمت ناخن را محکم کنید و حدود ۲ الی ۳ دقیقه در دستگاه قرار دهید. در پایان کار هم سوهان کاری را انجام دهید و یک لایه تاپ کت شفاف را روی ناخن بزنید و دوباره داخل دستگاه قرار دهید. در کاشت هایلایت اکثراً فرم ناخن نوک تیز یا بادامی را انتخاب می کنند.

کاشت ناخن

عوارض کاشت ناخن

در کاشت ناخن با نازک شدن لایه روی ناخن جذب مواد شیمیایی افزایش می یابد. برای گذاشتن ناخن مصنوعی از طریق کاشت باید روی ناخن طبیعی را با سوهان برقی تراش بدهید تا نازک شود و ناخن مصنوعی که روی آن قرار می گیرد برجسته نمایان نشود. در این موقعیت هنگامی که مواد شیمیایی ناخن مصنوعی روی لایه نازک قرار می گیرد امکان جذب این مواد شیمیایی از روی ناخن طبیعی افزایش می یابد.

 احتمال جدا شدن ناخن از روی پوست در کاشت وجود دارد اگر فرد از ناخن های بلند کاشته شده به صورت نا درست استفاده کند مثلاً گیر انداختن ناخن برای باز ‌کردن ‌درب کنسرو برای شخص و ناخن هایش مشکل به وجود می‌آورد.

 در کاشت ناخن مسمومیت و بالا رفتن بیماری های ریه وجود دارد، حال می پرسید چگونه ؟
مطالعات علمی اثبات کرد که گازهای سمی و موادی که برای کاشت ناخن مصرف می شود قادر است موجب مسمومیت آرایشگر و گاهی مشتری شود. نشانه های نوع مسمومیت مانند مسمومیت الکلی است در موارد شدید نشانه هایی مانند اختلالات قلبی عروقی و تنفسی و غیره همراه دارد و کار کردن به مدت زیاد با این مواد سابقه بیماری آسم را فراهم می کند.

درکاشت ناخن احتمال به وجود آمدن اگزما وجود دارد. استفاده از وسایل کاشت ناخن و چسب های ناخن مصنوعی می تواند عامل بروز بیماری پوستی شود، که  اکثرا در نوک انگشتان یا نواحی دیگر دست که با ناخن مصنوعی برخورد دارند را مبتلا می کند. عموماً اگزمای تماسی که از کاشت ناخن باشد بعد از سه یا چهار روز پس از کاشت ناخن با نشانه هایی مثل قرمز شدن پوست و خارش در ناحیه انگشتان رخ می دهد گاهی اوقات لاک ناخن هم می‌تواند موجب این مشکل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط