معایب و مزایای کراتینه ی مو چیست؟

جدیدترین روش کراتینه مو

کراتین پروتئین اصلی موجود در پوست، مو و ناخن می باشد که موجب حفظ و نگهداری و فقدان شکنندگی آنها می شود. این مواد وظیفه و عملکردهای زیستی سلول مثل تولید پروتئین را دارد که موجب شادابی و براقی مو می شود. پس زمانی که مقداری از این ماده برا اثر قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید، مواد شیمیایی و یا تحول روش زندگی، درسلول های پوست و مو کم می شود، موها شادابی خود را ازدست داده و به اصطلاح وز و زبر خواهند شد .
امروزه داشتن موهای صاف و براق یکی از نشانه های مهم زیبایی محسوب می شود که از اصلی ترین دغدغه های افراد با موهای وز و فر درآمده است. در نهایت این کار باعث شده است این امکان را برای آرایشگاه ها به وجود آورد تا از روش های گوناگون موها را صاف و براق کنند.
کراتینه مو یکی از این روش هاست که مو ها را درحدی صاف و براق می کند. جدیدترین روش کراتینه مو یک روش زیبایی ترمیمی شناخته شده است. این نکته را هم بدانید که کراتینه مو هم مثل بقیه روش های شیمیایی ضررهایی دارد به همین دلیل باید اشخاص پیش از اقدام به جدیدترین روش کراتینه مو، با اطلاع کافی از مزایا و معایب کراتینه و همچنین بدون اینکه تحت تاثیر تبلیغات تجاری قرار گیرند به زیبایی و سلامت موی خود کمک کنند.
چند سالی است که جدیدترین روش کراتینه مو برای بازسازی موهای آسیب دیده و زبر به میان آمده است. درحقیقت کراتین لازم به شکل غیرطبیعی و با مواد شیمیایی تولید شده و برای ترمیم مو به کار میرود. اما این سبک دائمی نیست و با رویش مو از ریشه موهای رشد کرده به صورت سابق رشد می کنند و رفته رفته درخشانی و صافی خود را در حدود 3 ماه از دست می دهند و لازم به ترمیم مجدد دارد. در حال حاضر گریم تخصصی داماد در زعفرانیه ، بصورت کاملا تخصصی و با جدیدترین روش کراتینه مو صورت می گیرد. 

 

 

مراحل کراتینه مو

جدیدترین روش های کراتینه مو

عموما مراحل انجام کراتینه مو به جدیدترین روش 3ساعت زمان میبرد ولی برای ملاحظه بیشتر مراقبت های قبل و بعد کراتینه را انجام دهید. به یاد داشته باشید که کراتینه مو یک فرآیند شیمیایی است و با سرشت پوست و مو مغایرت خواهد داشت و امکان رخ دادن هرگونه عوارضی وجود دارد.
پیش از رفتن به آرایشگاه برای انجام کراتینه باید ازمناسب بودن کراتینه برای موهایتان اطمینان داشته باشید و به این که فامیل یا دوستان شما نتیجه مطلوبی از کراتینه گرفته اند بسنده نکنید و به این نکته توجه کنید که کراتینه مناسب کسانی است که موهایی فر و وز و کلفتی دارند. این را هم بدانید کراتینه برای موهای صاف و نرم به هیچ عنوان توصیه نمی شود و موجب آسیب رساندن به موهایتان می شود.
از مواد دیگری که پیش از انجام کراتینه باید به آن توجه داشته باشید مراجعه کردن به یک آرایشگر حرفه ای و متخصص در زمینه کراتینه است. زیرا فرمول مواد کراتینه برای هر مو متفاوت است و اطمینان حاصل کردن به مهارت آرایشگر از شروط اصلی مراحل کراتینه است. در روز انجام کراتین مراحل زیر را انجام دهید:

  • موهای خود را با شامپو بشویید و از نرم کننده استفاده نکنید.
  • موها را کاملا خشک کنید.
  • مواد کراتینه را روی موهای خود استفاده کنید به پیشنهاد آرایشگر خود۲۰ الی۵۰ دقیقه صبرکنید تا محلول کراتینه اثرکند.
  • بنابر نظر آرایشگر و بعداز گذشت زمان موهای خود را بشویید و خشک کنید پس از صورت گرفتن تمام مراحل کراتینه شما دارای موهایی صاف و نرم و شفاف هستید.
  • بعد از کراتینه کردن موهایتان مراقبت هایی لازم است انجام دهید، غالباً باید از شامپوهای ویژه‌ای برای بعد از کراتینه استفاده کنید که آرایشگرتان بنا به شرایط خاص موهایتان به شما پیشنهاد می دهد افزون بر همه موارد گفته شده بعد از کراتینه امکان دارد آرایشگر به شما بگوید حداقل تا دو شبانه روز نباید موهایتان را بشویید و یا آنها را ببندید.

چنانچه قصد دارید صافی دائم مو بدون بازگشت را به موهای خود هدیه دهید ما مجموعه ی شهرزاد بانو در اصفهان را به شما پیشنهاد می کنیم. در این مجموعه با استفاده از جدیدترین روش کراتینه مو ، بدون هیچ گونه آسیب و عوارض، کراتینه مو صورت میگیرد. 

 

 

معایب کراتینه مو

معایب کراتینه مو

اگربه مطالب موجود درمورد کراتینه نگاهی انداخته باشید متوجه میشوید که بیشتر تبلیغات کراتینه مو درمورد زیبایی مو است و نه سلامت مو. درنتیجه این تبلیغات به صورتی نمایان شده اند که افراد حس زیبایی را بدون ضرر درمیابند و خواستار انجام آن هستند دراین جاست که به این مثل میرسیم که «شنونده باید عاقل باشد» و تحت تأثیر تبلیغات قرار نگیرد.
فرمالدهید ماده‌ای است که درمحلول کراتینه وجود دارد و از عواملی است که سلول های بیماری زا را تحریک میکند و اغلب در مواد ضدعفونی استفاده میشود. ولی استفاده به مقدار کم از این ماده مشکل زا نیست. ولی در محلول کراتینه هرچه از این ماده به مقدار بیشتر استفاده شود ماندگاری موهای صاف و نرم هم بیشتر می شود‌ و همچنین در زمان استفاده از اتوی مو یا سشوار، حرارت آنها موجب تولید بخار فرمالدهید می‌شود که خطر ابتلا به انواع بیماری را افزایش میدهد. کراتینه هم مثل مواد شیمیایی دیگر مو امکان دارد موجب به وجود آوردن حساسیت و عارضه هایی درپوست و مو شود، که این عوارض حاوی قرمزی و ورم کردن پوست سر، خارش و سوزش درناحیه سر و چشمها و یا به وجود آمدن حساسیت های طولانی مدت میشوند.

انجام کراتینه برای زنان باردار ممنوع است زیرا خطرات ذکرشده برای زنان باردار چندبرابر مضر است و کراتینه مو موجب آسیب رساندن به موها و ریزش آنها میشود.
همان طور که می دانید کراتینه مو دائمی نیست و لازم به ترمیم دارد و تکرار مدام آن موجب ظریف شدن ریشه ها و تارها می‌شود که سبب ریزش مو و آسیب‌های جدی به موها میشود. در بهترین آموزشگاه زیبایی در افسریه جدیدترین روش کراتینه مو صورت می گیرد. در این آموزشگاه ضمن آموزش جدیدترین روش کراتینه مو، خدمات کراتیه مو نیز با بالا ترین کیفیت صورت می گیرد.

 

با نگاهی کلی به کارکرد کراتینه و معایب آن متوجه می‌شویم که انجام مکرر کراتینه درنهایت، آیا به زیبایی پیوندمیخوردیا به ریزش موی فراوان و یا درمان های پوستی برای جبران موهای ریزش پیدا کرده. با این وجود درمیابیم که از روش‌هایی که در گذشته استفاده میشده مثل استفاده ازروغنهای گیاهی و استفاده از نرم کننده ها بعد از حمام و یا ماسک موی مخصوص میتوانید موهای نرم وخوش حالت داشته باشید.

مزایای کراتینه

کراتینه روشی است برای موهای فر و یا انواع موهای وز و ضخیم انجام میگیرد و محدودیتی ندارد که آیا موها رنگ شده‌اند یا نه و می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید. در کراتینه بعد از۲ یا ۳ ماه موهای شما به حالت طبیعی خود بازمی گردد و گاهی ممکن است زودتر هم این کار صورت گیرد مخصوصاً اگر مراقبتهای بعد از کراتینه را انجام ندهید.
زمانی که موهای تان را کراتینه کردید، حالت دهی به آنها بسیار راحت می‌شود و موها براحتی حالت می‌گیرند. به جهت اینکه به موهای خود حالت بدهید نیازی به حرارت دادن مو به وسیله اتو و سشوار نیست و در نتیجه موها آسیب کمتری می بینند.
تفاوتی ندارد که موها چقدر فر یا وز باشد با انجام کراتینه موهایی نرم و صاف و درخشان خواهید داشت و روشی بسیار موثر است.
در جدیدترین روش کراتینه مو در مقایسه با روش‌های دیگر مراقبت کمتری لازم دارد و نیاز به محصولات ویژه‌ای برای مراقبت ندارد. درکراتینه حفره‌های ساقه مو با کراتین پر می شود به همین علت موهایتان ساختار و بافتی نرم و درخشان پیدا میکند در نهایت از وزی آن هم کاسته می‌شود .
بعد از عمل کراتینه مو، شما به راحتی میتوانید موهایتان را شانه کنید و آنها را حالت دهید و دیگر لازم به استفاده از نرم کننده برای موهایتان ندارید.
کراتینه روشی است که هم برای زنان و هم برای مردان مناسب است و هیچ گونه محدودیتی ندارد. موادی که برای کراتینه مو مصرف می‌شود، غنی شده از ویتامین‌های لازم مو هستند که استفاده از این مواد باعث تقویت ساقه موها می‌شود و وزی مو را از بین می‌برد و موها را صاف و نرم و براق می کند و همه این موارد درکنار هم باعث می‌شود شما ظاهری زیبا و خاص داشته باشید. 

مزایای جدیدترین روش کراتینه مو 

کراتین ها جزوه مهم و اساسی فیبر های مو هستند که درون غشاء کورتکس قرار دارند، کورتکس غشاء وسطی است که بالای ۸۰ درصد مو را تشکیل میدهد. شاخه های کراتین از پروتئین ساخته شده و در راستای مو قرارگرفته اند. این شاخه ها به وسیله باندها و پیوندهای دیسولفید که باندهای عرضی هستند به هم وصل می شود به همین ترتیب وظیفه اساسی پیوندهای دیسولفید حفاظت و پیوند شاخه های کراتین درون کورتکس می باشد و وظیفه اصلی کراتین حفاظت و سلامت مو می باشد.

جدیدترین روش کراتینه مو
 

یعنی اگر موهایتان کراتین خود را از دست بدهند می تواند علت های زیادی داشته باشد مثل استفاده زیاد از سشوار و یا اتوی مو یا رنگ و دکلره کردن زیاد و یا شرایط آب و هوایی می باشد. به سولفاتی که داخل پودر دکلره هست باید کراتین افزوده شود به این معنا که کراتینی که موهایتان از دست داده را به آن برگردانید.
 این نکته را بدانید که پیوندهای دیسولفید، یعنی باندهای عرضی شکل، نحوه قرار گیری شان در کورتکس با فرم موها رابطه مستقیمی دارد.
 درمان کراتین کردن مو به این مفهوم است که روشی است برای صافی و براق کردن مو که نتیجه مناسب درمان بستگی به جنس موها دارد و در افراد متفاوت نتیجه متفاوتی دارد .
 در روش کراتینه حرفه‌ای پیوندهای درهم و پیچیده مو توسط کراتین کردن مو شکسته می شود و سبب صافی و براقی موهایتان می شود که همراه با حرارت دادن مناسب این عمل شکل می گیرد. در آموزشگاه آرایشگری در قم ، شما می توانید جدیدترین روش کراتینه مو را با قیمتی بسیار مناسب فراگیرید.

 

کراتینه طبیعی بهتر است یا ماسک مو ؟

 جمله پیشگیری بهتر از درمان است در همه جا و همیشه موثر است. مصرف مواد غذایی پروتئینی و سالم برای سلامتی و زیبایی مو ارزشمند است و استفاده از مواد غذایی که دربردارنده آهن، ویتامینE، مواد معدنی، مس، منیزیم، مصرف تخم مرغ، میوه‌ها و سبزیجات برای اصلاح آسیب دیدگی موها مفید است.
کراتینه طبیعی مو را با مواد طبیعی در خانه می‌توان اجرا کرد و تفاوت آن با کراتینه شیمیایی این است که به موهای شما ضرری نمی رساند و همچنین باعث تقویت موهایتان میشود و موهای صاف و نرم خواهید داشت کراتینه طبیعی مو عموما همان ماسک های موی طبیعی هستند‌.

ماسک موز و تخم مرغ

مواد مورد نیاز:
موز رسید1عدد، زرده تخم مرغ1عدد
اول موز رسیده را له کنید و با زرده تخم‌مرغ ترکیب کنید تا این مخلوط یکنواخت شود و بعد به روی موها و سرتان بزنید به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه صبرکنید و بعد آن را با آب ولرم بشویید .

ماسک تخم مرغ و ماست
مواد مورد نیاز
۳ قاشق غذاخوری ماست، 2 عدد تخم مرغ
برای این ماسک باید ماست و تخم مرغ را با هم ترکیب کنید و به موهایتان بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه موهایتان را با آب بشویید .

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون
مواد مورد نیاز
3 قاشق غذاخوری روغن زیتون،۲ عدد تخم مرغ
روغن زیتون و تخم مرغ را با هم ترکیب کنید تا مخلوطی یکنواخت به دست آید، مخلوط به وجود آمده را روی موهایتان بزنید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب بشویید و بعد از شامپوی مناسب موهایتان استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل و تخم مرغ
مواد مورد نیاز
 ۲عدد تخم مرغ، 1قاشق غذاخوری روغن نارگیل
روغن نارگیل را با تخم مرغ مخلوط کرده تا مخلوطی یکنواخت به دست آید و بعد ماسک به دست آمده را روی مو و پوست سرتان بزنید و پس از ۱۵ دقیقه با آب شستشو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط