تبلیغات ضمانت فروش در رکود بازار

مزایای تبلیغات برای کسب و کار

نیاز به مشتری در انواع مشاعل و کسب و کارها برای  گردش مالی و تضمین رشد و شناخته شدن را نمیتوان نادیده گرفت. تنها وسیله برای جدب مخاطب در بازار اقتصادی فقط تبلیغات است که باعث تجارت  محصول یا خدمات میشود. تبلیغات یکی از ضروری ترین ها برای تولید کننده و مصرف کننده است که موجب معرفی شما در عرصه ی بازار هدف و  رقابت می باشد. زمانی که با رکود اقتصادی مواجه هستیم نباید از تبلیغات برای فروش و ماندن و حفظ شدن در بازار دست بکشیم. همان گونه که رونق اقتصادی افزایش فروش و تقاضا را دربردارد، رکود نیز موجب کاهش فروش و تقاضا میشود و الگوی خرید و مصرف کاملا تغییر می کند ولی در کنار آن مردم  دست از خرید برنمی دارند. محصول در این موقعیت بازار نباید لوکس باشد و هزینه اضافی ایجاد کند و قیمت گذاری آن باید مورد توجه باشد. قیمت یکی از ابزارهای فروش مخصوصا در این دوران رکود است. ما در این مقاله به بررسی مزایای تبلیغات برای کسب و کار و معرفی انواع روش های موثر و مفید تبلیغات خواهیم پرداخت.

اگر محصولتان دارای مزیت های خاص و منحصر به فردی است که کالایتان را نسبت به محصولات رقبا متمایز می کند و به کیفیت آن نیز ایمان دارید آن را فریاد بزنید. زیرا بعد از بازاریابی حتما فروش موفقیت آمیزی خواهید داشت که حتی در بازارهای بین المللی و صادرات نیز از چشم مخاطبان دور نخواهد ماند. چون در بازارهای بین المللی به راحتی خریدی انجام نمی شود و بعد از ارزیابی و بررسی با محصولات موجود در بازار بهترین خرید را می کنند. تبلیغات در دوره ی رکود یکی از ناب ترین زمان ها برای شرکت های داخلی برای شناساندن و معرفی برند و محصولات خود برای جایگزینی با برندهای هم سطح خارجی می باشد. بعلت اینکه واردات کالا در این زمان کم میشود و یا به سختی وارد کشور میشود با تبلیغ و ارایه کیفیت و ضمانتی که کام مشتری را شیرین کند می توان ان را ترغیب به خرید ایرانی کرد.

گذر از رکود بازار با تبلیغات 

در دوران رکود باید به امر سازگاری در بازار توجه کرد یعنی دست نبردن در کیفیت و کمیت محصول که باعث خاطره ی خوب و ماندگاری در ذهن مخاطب و رونق فروشتان میشود. تبلیغات را  ضمانتی برای گذشتن از دوران رکود در نظر  بگیریم باید ببینیم مشتری از چه چیزی نارصایتی دارد بکوشیم همان نقطه ضعف را به نقطه عطف در کسب و کار خود ثبت کنیم. زمانی که در چنین شرایطی کسی به خواسته ها و نارضایتی های احتمالی مشتری پاسخ نمی دهد شما بیایید و با ارج  نهادن به این نیاز و تقاضا فروشتان را چند برابر کنید و جای پایتان را در این عرصه استوار کنید.

رکود اقتصادی بازار را یک سکوی پرش برای خود در نظر بگیرید با استناد به این که رسانه های اجتماعی در این شرایط حاضر میشوند با مبالغ بسیار کمی کالاهای شما را تبلیغ کنند و اینکه رقبای شما برای کم کردن هزینه ها از فعالیت های تبلیغاتی در این دوران پرهیز می کنند پس می توانید در این دوران جایگاهتان را در این بازار محکم کنید. این یک بازاریابی هوشمندانه است.

یکی دیگر از علت هایی که تبلیغات در این آشفته بازار اقتصادی را جز واجبات کسب و کارتان می کند این است که در زمان تحریم ها و مشکلات اقتصادی بسیاری از رقبا دست از کسب و کار کشیده اند یا ورشکست شده اند و وقت مناسبی برای انواع تبلیعات می باشد تا مشتریان معلق را به کسب و کار خود جذب کنید. تبلیغات در کشورهای حوزه خلیج فارس و معرفی محصول به موجب مصرف کننده بودن این کشورهای عربی و اینکه به علت کم بودن مسیر حمل و نقل و بالطبع هزینه کمتر و بی ارزش بودن پول کشورمان مورد استقبال بی نظیری قرار خواهد گرفت.

چند نمونه از تبلیغات پر طرفدار که به بهتر دیده شدن کمک شایانی میکند را در زیر معرفی میکنیم.

تبلیغات

تاثیرات استفاده از تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی یک روش کاملا حرفه ای از اگهی می باشد که قبل از آگهی حس کنجکاوی بیننده را در مورد محصول برانگیخته می کند. از کاربردهای تیزر تبلیغاتی می توان در استفاده برندها برای معرفی محصول و خدمات در پخش فیلم های تبلیغاتی در سینما، بین سریال ها، در وب سایت کمپانی ها، درشرکت ها و جلسات، کنفرانس ها و مطبوعات نام برد.

در این جا می خواهیم تیزرهای تبلیغاتی را از نظر موضوعی و  محتوایی مورد بررسی قرار دهیم تا بدانیم کدام برای کسب و کار مناسب تر است.

یکی از موثرترین روش ها برای تقویت برند و داشتن جایگاه، ساخت تیزر تبلیغاتی است در تیزر محصول و خدمات یا خود برند مستقیم نمایش داده نمی شود و فقط با نمایش ارزش ها و اهداف و داستان برند جایگاه آن را در عرصه بازار و میان کسب و کارهای همتای خود ارتقا می دهیم. تولید تیزر تبلیغاتی دقت، زمان و هزینه ی بالایی دارد چون با این کار قرار است برند را در ذهن مشتری ماندگار کنیم با نمایش دادن هویت کالا احساس مخاطب را درگیر می کنیم و موجب اعتبار بخشی می شود. ما در تبلیغات با انتخاب های زیادی روبرو هستیم و باید بدانیم مشتری و مخاطب آگهی شما چه کسانی هستند و در کدام رسانه می خواهد پخش شود مثلا تبلیغ یک صابون با تبلیغ یک موبایل کاملا متفاوت است و هر کدام شخصیت و نوع خاصی از بیان را نیاز دارد. زمان معرفی باید بین 30 تا 60 ثانیه باشد و معرفی جز هدف اصلی آگهی باشد و خصوصیات متمایز کننده از رقبا باید دیده شود. برای معرفی شرکت یا مجموعه زمانی خیلی کوتاه ان را به تصویر بکشید. اخیرا برای کاهش هزینه ی تبلیعاتی برندها به جای معرفی محصول به نمایش کارخانه می پردازند که این فقط هدر دادن وقت و هزینه است این نوع تیزرها برای مجموعه های تفریحی-تجاری که موضوع تبلیغ خود مجموعه است استفاده میشود که باید خلاقانه و زیبا به تصویر کشیده شود.

در تیزرها معرفی امکانات و قابلیت ها نمایش داده میشود. تیزر تبلیغاتی برای اطلاع رسانی یک موضوع خاص مثل دعوت به یک مسابقه، بازدید از نمایشگاه و…بازخورد زیادی دارد.

 

تبلیغات

تبلیغات به وسیله ی وبسایت های چند زبانه 

شاید شما جز افرادی باشید که مایل به چند زبانه کردن سایت خود هستید تا بتوانید به مردم دنیا خدمات دهید. مزایای چند زبانه بودن سایتتان به شرح زیر است:

  • موتورهای جستجوی گوگل، با چند زبانه بودن سایتتان به ارزشمند بودن سایت شما پی می برند.
  • وب سایت دو یا چند زبانه میتواند برای فروش آنلاین محصول و معرفی به مخاطبانی که فارسی زبان نیستند در  سرتاسر جهان باشد.
  • ابزاری فرا قدرتمند که روند معرفی و دیده شدن شما را در اقصی نقاط جهان به عهده می گیرد و شما این رشد و صعود را نظاره گر خواهید بود.
  • طراحی سایت چند زبانه دقت و توجه خاصی می طلبد  که مستلزم افراد متخصص و کارشناس سئو کار می باشد.
  • رعایت اصول سئو و طراحی بر اساس استاندارد های موجود به افزایش سئو و بهینه سازی سایت در گوگل می شود.
  • در وب سایت شما در مورد قابلیت ها و توانمندی محصول  و خدمات آن و رزومه شرکت محتوا قرار می دهید که باعث گرفتن اعتبار و منحصر بفرد بودن سایت میشود که به موجب آن فرصت هایی را از سرتاسر دنیا برایتان ایجاد می کند.ایجاد سایت چند زبانه نشانگر  محصولی با کیفیت است که توانایی مانور در بازار جهانی را دارد پس در طراحی آن ظاهر و گرافیک خاص و مناسبی را باید رعایت کنیم .

با وب سایت چند زبانه با هزینه ای کم می توانید در بازار های ببن المللی فعال باشید. یکی از ویزگی هایی که در طراحی سایت باید حتما در نطر داشته باشید سازگار بودن سایت با انواع گوشی های هوشمند و تبلت است چون اکثر کاربران از این وسایل برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. یکی از مزیت های سایت چند زبانه خرید مستقیم بدون واسطه از خود شخص  که باعث حذف هزینه های اضافه و اینکه مشتری با کارفرما و تولید کننده ارتباط دارد و می تواند سوالات تخصصی خود را در حوزه ی فعالیتی آن سایت بپرسد و فرد متخصص جوابگوی آن باشد.

اما به چه زبان هایی در طراحی سایت های چند زبانه اهمیت بدهیم زبان انگلیسی به جهت فراگیر بودن و بین المللی بودن به عنوان زبان دوم در سایت باید مورد توجه باشد و بعد از انگلیسی، ترکی، عربی، فرانسوی، اسپانیایی را در کنار زبان اصلی سایت میتوانید داشته باشید البته ترجمه صفحه ها دارای اهمیت خاصی می باشد باید روان و بدون غلط املایی و گرامری ساده باشد تا برای مخاطب آن جداب باشد. نکته ی ساده و مهمی را که باید در نظر بگیرید برای زبان های مختلف آدرس جداگانه داشته باشید و در زیر هر زبان دامنه مجزا بسازیم مانند:

  1. Es.domain.com
  2. Fr.domain.com
  3. Ch.domain.com

محتوای هر زبان سایت در بخش جداگانه قرارداده شود، چون اگر بدون جداسازی باشد سایت را نابود میکند. با توجه به تحریم ها و مشکلات بانکی، بعضی از شرکت ها در ایران هستند که واسط پرداخت شما می شوند و می توانید آنها را پیدا کنید و با آنها تعامل کنید تا بتوانید درگاه خارجی بگیرید و این کار خیلی ساده است و نباید نگران تحریم ها باشید.

 

تبلیغات ، ضمانت فروش در رکود بازار

استفاده از آگهی در سایت های تبلیغاتی

این سایت های آگهی و نیازمندیها در کشور فعال بوده و در حوزه ی تبلیغات اینترنتی فعالیت دارد و طی زمان کمی بروز رسانی می شوند. شمار کاربران اینترنتی روز به روز در حال افزایش است و تاثیر بی اندازه تبلیغات اینترنتی غیر قابل انکار است. کم هزینه ترین تبلیغات با آگهی های رایگان را در سایت های نیازمندیهای است. در این سایت ها آگهی و تبلیغ شما به دو صورت رایگان و ویژه درج میشود که البته در بیشتر سایت های معتبر درج لینک برای ارتباط با سایت شما امکان ندارد. تبلیغ ویژه شما می تواند لینک سایت و یا وبلاگ تان در تبلیغ بنویسید. در بعضی از این سایت های نیازمندیها و آگهی ها میتوانید بی شمار تبلیغ رایگان بگذارید ولی در بعضی از آنها محدودیت روزانه دارید و مثلا روزی 3 تبلیغ و یا حتی برخی از آنها این طور است که به صورت کلی شما  مثلا بیشتر از 3 تا آگهی نمی توانید ثبت کنید. شما برای درج اگهی در سایت نیازمندیها باید یک عنوان کوتاه انتخاب کنید که محصول و خدمات با آن شناخته شود.

کلمه کلیدی که توسط کاربر در گوگل سرچ میشود و متنی که برای اگهی در نظر می گیرید تاثیر بسزایی در بازخورد اگهی دارد خصوصیات و مزایا را در متن شرح دهید. کلمات کلیدی عنوان آگهی شما باید در متن دو الی سه بار بیان شود و هر  چه متن اگهی کامل باشد باعث جذب بیشتر میشود و اینکه در متن راههای ارتباطی با شما ذکر شود و شماره تماس، تماس تلگرام و واتساپ که در پنل سایت نیازمندیها وجود دارد را کامل کنید.

  • گذاشتن تصویر مناسب و جذاب با  کار خود موجب نمایش آگهی شما در نتایج گوگل است و اینکه روی تصویر اسم برند یا محصول خود را تایپ کنید.
  • بروز رسانی آگهی در این سایت های نیازمندیها یک برنامه روتین است که باعث بالا رفتن تعداد بازدید اگهی  میشود.
  • در آگهی ها هر چه توضیحات شما  کامل تر باشد نتیجه  آن هم در موتورهای جستجو از نظر کاربران مطلوب است. سعی کنید در هنگام ثبت آگهی لوکیشن خود را در سایت تعریف کنید و سپس آگهی را درج کنید. شما برای جذب مشتری میتوانید از برنامه های تشویقی و جایزه  استفاده کنید.

ازجمله سایت های رایگانی که میتوان به آنها اشاره کرد دیوار، شیپور و آفتاب است در این سایت ها عکس های واقعی و دسترسی به شماره تماس فروشنده یک مزیت عالی محسوب میشود و اینکه بدون رفت و آمد و هزینه ای  بهترین تبلیغ را در ویترینی پر بازدید کننده قرار می دهید. به دلیل اینکه روزانه آگهی های زیادی  ثبت میشود موتورهای جستجو گوگل و بینگ هر لحظه نقشه سایت را بررسی و مطالب جدید را دریافت میکند ریپورتاژ آگهی و آگهی ویژه سریعتر در گوگل ایندکس میشوند و از این طریق مشتریان بسیاری از این نوع آگهی ها دیدن می کنند.

تبلیغات در اینستاگرام

با داشتن کسب و کار و برای رسیدن به درآمد در آن باید این را بدانید که تبلیغات چه نقش پررنگی برای موفقیت شما خواهد داشت. تبلیغات مدرن دارای موارد بسیاری می باشد که یکی از آنها اینستاگرام است. موبایلی که امروزه در دست اکثریت افراد جامعه با هر شرایط سنی قرار دارد راه ارتباطی با دنیای اینترنت و از جمله اینستاگرام می باشد. اینستاگرامی که بیش از یک میلیارد کاربر دارد و همچنان در حال افزایش یافتن این کاربران است که بیشتر آنان را افراد جوان تشکیل داده اند که روزانه وقت بیشتری را در آن می گذرانند.

تبلیغ و معرفی برند و جذب کاربرهای دایمی و در نهایت فروش از اهداف این نوع تبلیغات اینستاگرام می باشد از مزیت های تبلیغات در اینستاگرام امکان اشتراک گذاری عکس و ویدیو را به مخاطبان می دهد یک فرصت خارق العاده برای افزایش مخاطبان در اینستاگرام میتوانید از ابزارهای مختلفی در فیسبوک قرار دارد برای بازدهی بیشتر مثل هشتگ استفاده کنید. در اینستاگرام به افرادی که دارای فالوئر های زیادی هستند و با آن ها تعامل و گفتگو دارند اینفلوئنسر می گویند نظرات و پیشنهادات و سلایق این افراد برای فالوئر ها قابل احترام است و طرفداران زیادی را به سمت آن ها جذب میشوند انها متناسب با  شغل یا سبک زندگیشان یا نوع سرگرمی هایی که برای مخاطبانشان ایجاد می کنند جزء سوگلی ها و افراد تاثیر گذار قرار دارند و از قدرت نفود انها نباید غافل باشیم.

اینفلوئنسر برای تبلیغات با دریافت هزینه ای تبلیع محصول با خدمات شما را در پیچ خود آغاز می کنند البته هزینه پرداختی شما بستگی به تعداد فالوئرها ان دارد هر چه بیشتر باشد هزینه ی پرداختی شما بیشتر خواهد بود و باالطبع نتیجه بهتری خواهد داشت.

خرید فالوئر در اینستاگرام راه دیگری برای رشد کسب و کار شما می باشد با خرید فالوئر و در نتیجه زیاد شدن فالوئرها یک سیگنال به مخاطب میدهید که کسب و کار شما معتبر و قابل اطمینان است با این کار فالوئر های واقعی زیادتری دریافت می کنید که منجر به فروش و دیده شدن شما میشود.

تبلیغات اینستاگرام، ویترینی رو به  مخاطب برای دیده شدن که پر از رنگ و لعابهای جذاب است.

بکی دیگر از راههای تبلیغات در اینستاگرام که کمتر شناخته شده اینستاگرام اسپانسر است که پست و محتوای تبلیغاتی مد نظرتان توسط خود کمپانی اینستاگرام به مخاطبان هدف ما، خارج از فالوئرهای اکانت ما نمایش داده میشود تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام قدرت تاثیرگذاری و نفوذ بیشتری بین ایرانیها دارد.

یکی از زیر مجموعه های فیسبوک کمپانی اینستاگرام است کاربران این امتیاز را دارند که با پرداخت مبلغی کمپین تبلیغات در اینستاگرام راه اندازی کنند. شما با ایجاد این کمپین تبلیغاتی با کمپانی اینستاگرام در تعامل هستید کاربران ایرانی اینستا با وارد شدن از طریق پنل کاربری ادسنسور میتوانند شروع به ساختن کمپین تبلیغاتی کنند کاربر ایرانی با ثبت نام در این قسمت امکانات و توانمندی هایی در اختیارش قرار می گیرد که میتواند کمپین خود را برای تبلیغات اماده کند. ادسنسور در پنل کاربری این امکان را فراهم کرده که لحظه به لحظه اطلاعات حساب خود را مشاهده و دسترسی لازم را در حساب کاربری خور داشته باشید البته اگر به دنبال فالوئرهای یک شب هستید بهتر است به سراغ اینستاگرام اسپانسر نروید چرا که در دراز مدت و عمیق جواب میگیرید و مستلزم صرف زمان و انرژی می باشد.

مزایای دارا بودن لوگو

یک برند باید دارای نام برند و شعار تبلیغاتی و لوگو باشد.

لوگوی محصول چیزی است که خیلی به آن کم لطفی می شود اگر کسب و کار کوچکی دارید و می خواهید استارت کار را بزنید مطمئن باشید با یک لوگوی خوب نصف راه را رفته اید و در ذهن مخاطب ماندگار میشوید پس پر واضح است که چقدر طراحی درست و اصولی ان مهم است.

مفهوم لوگو: یک تصویر یا المان مهم در معرفی برند شما است پس باید هدف و نوع کسب و کارتان را به خوبی به مشتریان نشان دهید مفهوم لوگو باید برای همه سنین و اقشار جامعه ملموس و قابل فهم باشد. لوگو در واقع هویت شما است دیگران باید با دیدن لوگو بلافاصله برند شما را به یاد بیاورند بدون طراحی یک لوگوی خاص شاید مشتری به زمان بیشتری برای شناختن برندتان نیاز داشته باشد و شما را با شرکت  های دیگر اشتباه بگیرند. یکی از مهم ترین عوامل طراحی یک لوگو سادگی آن می باشد محبوب ترین لوگوها همان هایی بوده اند که طراحی ساده ای دارند که در ذهن مردم ماندگار ترند مثل اپل، بنز، نایک.

یک لوگوی عالی باید در وب سایت ها و انواع رسانه ها و با هر نوع تبلیغ محیطی و کاغذی مثل بنر، بیلبورد با کیفیت و زیبا دیده شود لوگوی حرفه ای و خاص را در سایزهای مختلف در میان رسانه های متفاوت میتوان استفاده کرد. دیگر مورد تاثیر رنگ در طراحی لوگو از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا از نظر روانشناسی رنگ ها در تصمیم گیری افراد مهم است جذابیت بصری لوگو در گرو انتخاب رنگ مناسب است عامل دیگری که باید به آن توجه داشت قابلیت تبدیل لوگو به رنگ سیاه و سفید است. لوگوی باید تاریخ انقضا نداشته باشد و طوری طراحی شده باشد برند شما را مدتهای طولانی به خوبی معرفی کند. تغییر دادن لوگو در کوتاه مدت میتواند ضربه ای وارد کند و اعتماد مشتریان را خدشه دار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط