تبدیل سایت جوملا به وردپرس

نحوه تبدیل سایت جوملا به وردپرس

آیا تبدیل سایت از جوملا به وردپرس امکان پذیر است؟ مزایا و معایب این دو پلتفرم چیست؟ چرا وردپرس  محبوب تر از جوملا است؟ قدرتمندی وردپرس به چه دلیل است؟ شاید شما هم از معایب و کاستی های پلتفرم جوملا شنیده باشید و حداقل برای یک بار به فکر تبدیل کردن سایتتان به وردپرس افتاده اید. در این مقاله می خواهیم بگوییم این کار امکان پذیر است و شما می توانید از سیستم مدیریت محتوای محبوب وردپرس استفاده کنید  و از امکانات و افزونه های آن بهره مند شوید. با ما باشید تا در این مقاله همه چیز را بررسی کنیم.

سیستم مدیریت محتوا یا cms یک سیستم نرم افزاری تحت وب است که وظیفه آن پیاده سازی محتوا به ساده ترین روش در اینترنت می باشد. ساده بودن آن هم به دلیل این است که برای ایجاد یک سایت در وب دیگر نیازی به دانستن علم برنامه نویسی و کامپیوتر نیست و هر کاربری به راحتی می تواند سایت خود را مدیریت کند. در کل سه نوع سیستم مدیریت محتوا وجود دارد که سیستم های وردپرس و جوملا از نوع متن باز می باشند و به زبان ساده قابل تغییر هستند. در کل سیستم های تولید محتوا امکانات زیادی برای وبمستران دارند که از مهمترین آن ها امکانات سئو و بهینه سازی سایت، امکان اتصال به درگاه های پرداخت آنلاین، تولید فرم ثبت نام در سایت، قابلیت پشتیبان گیری از اطلاعات و … می باشد. حالا که با این سیستم ها آشنا شدید، بهتر است به مزایا و معایب دو پلتفرم محبوب آن بپردازیم.

مزایا و معایب جوملا

اگر بخواهیم از مزایای جوملا خیلی مختصر و ساده بگوییم، می توانیم به انعطاف پذیری بیشتر این پلتفرم نسبت به وردپرس اشاره کنیم. در کل در مقایسه بین این دو توسعه دهنده مزایای جوملا به نسبت وردپرس، بیشتر بحث شخصی سازی سایت است و اینکه اگر کمی به برنامه نویسی مسلط باشید، این سیستم پتانسیل بیشتری برای مانور دادن روی شخصی کردن آن دارد. از لحاظ امنیتی هم، جوملا درصد کمی از وردپرس قابل اعتماد تر است اما این به معنی نا امن بودن وردپرس نیست. ساده ترین دلیل آن هم این است که هر چه کاربران یک سیستم بیشتر باشند، قطعا هکرهای بیشتری به آن حمله می کنند. در ضمن وردپرس پلاگین هایی برای امنیت دارد اما در مقایسه با جوملا در واقع ضعیف ترند و در کل جوملا برای سایت های بزرگ و پیچیده تر پیشنهاد خوبی است.

پیچیدگی استفاده از پنل برای کاربرانی که تازه در جوملا ثبت نام می کنند و منابع محدود برای یادگیری کار با آن یکی از معایب جوملا است که می تواند برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت باشد. مدیریت محتوا در جوملا نیاز به دانش کافی دارد و این موضوع می تواند چالش هایی را برای کاربران آن ایجاد کند. قالب های کمتری دارد و پلاگین های آن بسیار کمتر از وردپرس می باشند و این می تواند کاربران را در استفاده از افزونه ها محدود کند. در ضمن کار کردن با رسانه ها در جوملا برای تولید محتوا محدود است، طوری که کارهایی مثل برش دادن و تغییر اندازه یک عکس امکان پذیر نیست و این عیب برای جوملا بسیار از پا افتاده است. در کل جوملا سهم 7 درصدی از  آنها را دارد، نصب دستی آن 10 دقیقه زمان می برد و تقریبا هر 30 روز یک بار بروزرسانی می شود.

مزایا و معایب وردپرس

پلاگین های وردپرس شاید در درجه اول از مزایای آن محسوب شوند ولی همین افزونه های رایگان و محبوب می توانند باعث به خطر افتادن سایت ها شوند. یکی از دلایل این بحث، افزونه های غیر قابل اعتمادی است که می تواند راهی برای نفوذ هکرها به سایت ما شود و استفاده از هر پلاگینی در این سیستم توصیه نمی شود. یکی دیگر از دلایل معایب پلاگین ها، فشار آن ها به روی سایت و پایین آوردن کیفیت آن می باشد که عملا تاثیرات نامطلوبی در دراز مدت روی سایت می گذارند. در کل همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، امنیت کمتر نسبت به جوملا می تواند تنها عیب این پلتفرم باشد، در صورتی که مزایای آن واقعا چشمگیر است و می توان با ویژگی های خاص آن به محبوبیتش پی برد.

تبدیل جوملا به وردپرس

نصب آسان معروف وردپرس را هم که احتمالا شنیده اید و می دانید بدون نیاز به دانش کدنویسی می توانید با چند کلیک سایت خود را بسازید. کاربری آسان آن هم که ویژگی متمایز این پلتفرم است را باید خاص ترین مزیت این سیستم نامید. تنوع بسیار زیاد افزونه ها نیز از مزایای قابل توجه آن است که این سیستم مدیریت محتوا را قدرتمندتر از رقبای خود کرده و باعث جذابیت این پلتفرم شده است. بهینه بودن وردپرس و رابطه دوستانه آن نیز با سئو باعث جذب بسیاری از وبمستران به آن شده است که در ادامه مقاله به صورت تخصصی تر در این مورد بحث می کنیم.

60 درصد از سهم cms  ها به وردپرس تعلق دارد و بیشتر از 75 میلیون سایت از این پلتفرم قدرت گرفته اند و تقریبا هر 40 روز بروزرسانی می شود.

ویژگی های برتر وردپرس

با وردپرس می توانید از انواع سایت خبری، فرهنگی، ورزشی و … تا فروشگاه های آنلاین خود را راه اندازی کنید و با استفاده از قالب ها و افزونه های رایگان آن، فضای سایت خود را خاص کنید. از دیگر قابلیت های شگفت انگیز این پلتفرم قابلیت اجرا تقریبا به روی تمام هاست های موجود در دنیای وب است که می تواند معیار بسیاری از کاربران برای استفاده از یک سیستم باشد. در ضمن از قابلیت ایندکس پذیری بسیار بالای این سیستم در موتورهای جستجو نمی توان چشم پوشی کرد و همه از رابطه نزدیک گوگل و وردپرس خبر دارند. دلیل آن هم وجود افزونه های سئو در وردپرس است که آن را با گوگل صمیمی تر می کند.

آمار و ارقام نیز می توانند دلیل انتخاب وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا قدرتمند را به ما بگویند. وردپرس تقریبا یک سوم فضای اینترنت را زیر سلطه خود قرار داده است و تعداد قابل توجهی از بهترین وبلاگ های جهان با وردپرس راه اندازی و در حال پیشرفت هستند. تا سال 2020 حدودا بیشتر از 80 میلیون سایت توسط وردپرس قدرت گرفته اند و شروع به فعالیت کرده اند. در فهرست 100 سایت برتر ایران نیز درصد چشمگیری از سایت ها توسط این پلتفرم محبوب تولید محتوا می کنند و در کشور خودمان نیز وردپرس بسیار محبوب است. در ضمن وردپرس با 40 زبان مختلف سازگاری دارد که به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.

قدرت وردپرس در تولید محتوا

در همین مقاله از رابطه نزدیک سئو و وردپرس و حتی دلیل این رابطه که افزونه های سئویی بودند، گفتیم. می خواهیم در این بخش به صورت تخصصی راجع به قدرت این افزونه بحث کنیم. در ابتدا باید از اهمیت تولید محتوا در دنیای امروزی بگوییم. شما دو راه برای بازاریابی و بازدید از سایت خود دارید. بازاریابی غیر مستقیم که استفاده از تبلیغات در فضای مجازی با استفاده از هر وسیله ای است و نقطه مقابل آن بازاریابی مستقیم است که مشتریان از بازار هدف به سایت شما می رسند. در نوع غیر مستقیم اولا مشتریان واقعی جذب نمی شوند و دوما شامل هزینه های زیادی می شوید ولی در نوع مستقیم مشتریان حقیقی به سمت کسب و کارتان می آیند و این جذب از طریق موتورهای جست و جو صورت می گیرد. موتورهای جست و جو نیز برای بالا آوردن سایت شما در صفحه های خود چند فاکتور اساسی دارند که از مهم ترین آن ها تولید محتوا است. ” تولید محتوا همه چیز است”

افزونه yoast یکی از پلاگین های اصلی وردپرس در حوزه سئو  و یکی از محبوب ترین ها نیز می باشد. این افزونه مانند یک ربات محتوا را از نظر مورد پسند بودن گوگل بررسی می کند و در آخر با پیشنهاد دادن، سعی می کند محتوای شما را سئو تر کند. البته در نظر داشته باشید این پلاگین فقط به امر بهینه سازی سایت شما کمک و شما را در این امر راهنمایی می کند و عملا شما فقط با نصب این پلاگین در یک هفته به صفحه اول گوگل نمی رسید. جالب است بدانید تجزیه و تحلیل این افزونه در زمان نوشتن انجام می گیرد و شما در همان هنگام نوشتن، نظر و بازخورد این پلاگین محبوب را می بینید. در ضمن مانند این افزونه در جوملا وجود دارد اما جنبه کاربردی این پلاگین در وردپرس بسیار بیشتر است.

وردپرس بهتر است یا جوملا؟

در این بخش می خواهیم جمع بندی نهایی نسبت به این موضوع که کدام پلتفرم بهتر است، انجام دهیم. تا الان متوجه شدید که از هر لحاظ به جز چند استثنا وردپرس قوی تر از جوملا عمل می کند و شکی در این زمینه نیست. اما خب می خواهیم بگوییم که با تبدیل سایت خود از جوملا به وردپرس چه مزایایی شامل حال ما می شود و چه خدماتی را می توانیم بهره مند شویم. اول از همه همین افزونه های بهینه سازی سئو سایت که در بخش قبل گفتیم بسیار کاربردی تر از جوملا می باشند و دیدید که می توانند چه تاثیری در کسب و کار ما داشته باشند. یکی دیگر از دلایل تبدیل سایت می تواند کاربری آسان تر وردپرس باشد که کار ما را عملا خیلی راحت تر می کند و نیاز به فرد متخصص برای کوچکترین کار در جوملا نداریم.

در کل جز برای اینکه شما بخواهید سایتی بزرگ راه اندازی کنید و یا خودتان مسلط به برنامه نویسی باشید، دلیلی دیگر برای انتخاب جوملا ندارید. از هر لحاظی وردپرس نیازهای شما را تامین کرده و هر روز در حال پیشرفت است. پس اگر از رابط کاربری سخت جوملا و بهینه نبودن آن در زمینه سئو خسته شدید، بهترین کار تبدیل ساییتان به جوملا است. این کار شاید قبلا امکان پذیر نبوده ولی در حال حاضر انجام می شود و شما می توانید این امر را حقیقی کنید.

تبدیل سایت جوملا به وردپرس

تبدیل کلی جوملا به وردپرس

همانطور که گفتیم، تبدیل کلی جوملا به وردپرس امکان پذیر شده است و کارشناسان ما موفق به انجام این کار شده اند. مجموعه بانک اطلاعات مشاغل ایران دقیقا همین کار را انجام داده و سایت نون روز را که با جوملا راه اندازی شده بود را به وردپرس تبدیل کرده و حدود 30 هزار آگهی که درون سایت قرار داشته با حفظ آدرس های آن ها به پنل وردپرس انتقال داده است. در ضمن این مجموعه تمام عکس ها و داده های خود را که نزدیک به 420 هزار رکورد بوده، بدون از دست دادن ذره ای از آن ها و به صورت کامل و 100 درصد به سیستم وردپرس منتقل کرده و همه  اطلاعات خود را  حفظ کرده است.

مجموعه ما با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با تضمین انتقال دادن سایت و اطلاعات به صورت کامل، آماده انتقال سایت های جوملایی شما به پلتفرم محبوب وردپرس است. این کار در سریع ترین زمان ممکن و با دقت کامل توسط کارشناسان ما انجام می شود. شما نیز جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با پل های ارتباطی ما در قسمت تماس با ما مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری در این زمینه بگیرید. در آخر امیدوارم که این مقاله برای شما مفید باشد و از اینکه تا پایان آن با من همراه بودید، سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط