آشنایی با انواع روش های کاشت ناخن

کاشت ناخن چیست؟

در چند سال اخیر بانوان بیشتر به سمت کاشت ناخن روی آورده اند و بسیار رایج شده است. بیشتر افراد هم به دلیل زیبایی انگشتان و ناخن هایشان کارکاشت ناخن را انجام می دهند. داشتن دست های زیبا به داشتن ناخن های زیبا وابسته است. ولی برخی دیگر هم به خاطر مشکلات ناخن هایشان که به نظر خودشان رنگ و روی زیبایی ندارد و یا افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده ای دارند و یا اشخاصی که به جویدن ناخن ها عادت دارند کار کاشت را انجام می دهند.
ناخن های مصنوعی انواع گوناگون و سایزهای مختلفی در رنگ‌های طبیعی و گوناگونی دارد. برای انجام انواع کاشت ناخن باید موارد زیادی را رعایت کرد. وسایل و مواد کاشت ناخن را باید شناخت و در هنگام تصمیم برای کاشت ناخن این کار را زیر نظر متخصصین حرفه ای انجام دهید. اما به طور کلی کاشت ناخن تا جایی که امکان دارد پیشنهاد نمی شود، به غیر از موارد نادر مثل افرادی که ناخن هایشان دارای ایرادات و مشکلاتی باشد و ناخن هایشان به شکل ژنتیکی ظاهر زیبایی نداشته باشد و یا خیلی کوچک باشد دراین زمان این کار به شکل موقت و با رعایت کلیه نکات بهداشتی و ایمنی انجام می‌شود.
کاشت ناخن نوعی آرایش و تزیین ناخن است که در آن به چند شکل از مواد، به شکل ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی شخص با ماندگاری بالا چسبانده می‌شود. برای این کار روی ناخن ها را با سوهان برقی می‌تراشند تا جایی که پوسته بسیار نازکی از ناخن به جا ماند. این کار به این دلیل است که زیر موادی که قرار است استفاده شود برآمده نباشد تا کاشت ناخن مصنوعی طبیعی جلوه کند. در کاشت ناخن مصنوعی هرچه برآمدگی کمتر، ظرافت بیشتر و زیبایی و دوام ناخن مصنوعی هم بالاتر باشد ناخن به خوبی کاشته شده است.

انواع کاشت ناخن

 انواع روش های کاشت ناخن

 کاشت ناخن به روش مصنوعی را میتوان به سه دسته تقسیم کرد:

  1. ناخنهایی که جنس پلاستیکی دارند و در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی  و داروخانه ها به فروش می رسند که ناخن قالبی نام دارند.
    کاشت ناخن قالبی: از بی کیفیت ترین نوع کاشت به شمارمی‌آید در این نوع کاشت لازم به سوهان کشی نیست و پس از مدت کوتاهی زیر ناخن هوا میگیرد. کاشت ناخن قالبی برای اشخاصی که ناخن های پراکنده و به یک صورت ندارند اصلاً مناسب نیست. زیرا دراین روش باید تمام ناخن های دو دست به یک شکل باشند ولی اگر اینطور نبود کاشت خوب و مرتبی نخواهید داشت. دراین روش کاشت ناخن حالت طبیعی به خود نمی‌گیرد و ماندگاری کمتری به نسبت دیگر روش ها دارد.
  2. پودرهای کاشت ناخن که روی ناخن طبیعی قرار میگیرند، ناخن پودری نام دارند.
    کاشت ناخن پودری: کاشت ناخن پودری ازنظر زیبایی و استحکام در درجه اول قرار می گیرد. در کاشت ناخن پودری ناخن مصنوعی از بالای ناخن می چسبد به هر اندازه که دوست دارید می‌توانید آن را کوتاه کنید. بعد از آن به مواد ضد قارچ و در آخر به مواد کاشت آمیخته می شود در این روش ناخن ها به سوهان کاری با ظرافت و مهارت احتیاج دارد و این روش در مقایسه با روش‌های دیگر زمان‌بر است.
  3. ژل‌ های UV که از پرمخاطب ترین روش های کاشت به شمار می‌آید که ناخن ژله ای نام دارد.
    کاشت ناخن ژله ای: در این روش مواد ژله به شکل آماده خریداری می شود در کاشت ناخن ژله ای بعد از ضد قارچ مواد ژل را روی ناخن زده و بعد برای خشک شدن سریع مواد دست را در دستگاه‌ UV قرار می‌دهد.
    نحوه کاشت ناخن ژله ای و پودری به یک صورت است و فقط تفاوتش در موادی است که استفاده می شود.

انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن به روش گیاهی

در روش کاشت ناخن به روش گیاهی یا فیبر لازم به استفاده از مواد حساسیت زا نمی باشد و فقط با قرار دادن الیاف طبیعی برای تیپ که مثل کاغذهای بریده شده‌اند به کاشت ناخن پرداخته می‌شود. مواد کاشت ناخن گیاهی مثل مواد کاشت ناخن ژله ای بوده ولی فرمول متفاوتی از مواد کاشت ناخن ژله ای دارد. در این روش بعد ازهر بار باید دست را داخل دستگاه UV قرار داده و روش معمول سوهان کشی را انجام دهید.

کاشت ناخن به روش اکلیلی

 در کاشت ناخن اکلیلی از ترکیبات ناخن پودری استفاده می‌شود و با استفاده از اکلیل های مختلف در بخش فرنچ ناخن ها به مدل سازی ثابت تا بازسازی بعدی ناخن ها انجام می شود. این سبک همچنین در قدیم طرفداران زیادی داشته است و امروزه جای خود را به سبک های جدیدتر داده است.
در گونه های مختلف انواع کاشت ناخن به روش اکلیلی می توان از مرمریت هم استفاده کرد که از سنگ های ریز درخشان ساخته شده و جلوه بسیاری را در قسمت فرنچ ناخن ها فراهم ساخته است.

کاشت ناخن به روش دیپینگ

 در روش کاشت ناخن دیپینگ از لیکوئید استفاده نمی‌شود و فقط با پودر و پرایمر کاشت ناخن را انجام می‌دهند در این روش کاشت ناخن به این ترتیب است که بعد از آماده کردن و زیرسازی ناخن ها و استفاده از ضد قارچ باید لایه ای از پرایمر به روی ناخن زده شود و بعد از اتمام کار ناخن ها را داخل پودر فرو کنید. در این سبک کاشت ناخن باید برای به وجود آوردن حجم دلخواه در ناخن‌ها این فرایند را چندین بار تکرار کنید و در پایان کار سوهان کشی و بافرینگ را انجام دهید و ناخن‌ها را پولیش دهید.

 

مراقبت های بعد از کاشت ناخن

  • بعد از کاشت توجه داشته باشید که دستتان با اشیا آلوده برخورد نداشته باشد.
  • مراقب باشید که به ناخن‌هایتان ضربه‌ای نخورد.
  • برای شستشوی لباس و ظروف در کارهای روزانه از دستکش استفاده کنید، از کار کردن با مواد شیمیایی و حلال بدون دستکش ممانعت کنید.
  • به یاد داشته باشید که حضور در آب استخرهای عمومی موجب به وجود آمدن بیماری های قارچی در قسمت کاشت ناخن ها می شود. افرادی که بیماری های عفونی و قارچی دارند به هیچ عنوان کاشت ناخن انجام ندهند، چون کاشت ناخن موجب می‌شود که پیشروی بیماریشان به دور از چشم باشد.
  • از ترک خوردن ناخن های کاشته شده جلوگیری کنید. اغلب در موارد زیر ناخن کاشته شده ترک میخورد.
  • کاشت ژله ای معمولاً در جاهای خشک ترک میخورد.
  • در کاشت پودری چنانچه مواد کمتر از استاندارد موجود مصرف شود ممکن است ترک بخورد.
  • سوهان‌کشی بیش از حد از عواملی که سبب ترک کردن ناخن ها می شود.
  • کیفیت پایین مواد و یا اینکه قلموی کار به خوبی به لیکوئید آمیخته نشده باشد که در آخر پودر به ‌درستی خیس شده و جذب صدف می شود.

برای حساسیت تفاوتی در روش کاشت وجود ندارد فقط مقدار حساسیت به مواد در اشخاص متفاوت است.
در کاشت ناخن پا، ایمنی ناخن پا بیشتر باید مد نظر قرار بگیرد، زیرا پا قلب دوم انسان هاست و به این علت که در ساعات طولانی از روز در کفش است آسیب پذیرتر می باشد و رعایت بهداشت ناخن پا از ناخن دست مشکل‌تر است و کاشت ناخن در پا می تواند ریسک بیشتری داشته باشد.

انواع کاشت ناخن

نحوه ی ریموو و حذف ناخن کاشته شده

درحال حاضر بانوان برای زیبایی ناخن هایشان درتلاشند و برای ناخن هایشان وقت صرف می‌کنند. حتی در بعضی افراد این کار به تفریح تبدیل شده است و با انواع کاشت ناخن، مانیکور، زدن لاک های فانتزی به مدل دلخواه برروی ناخن هایشان برسند.
بعضی اوقات مشاهده میکنیم که داشتن مدت زمان زیادی ناخن مصنوعی، قادراست برای اشخاص مشکل بیافریند و گاهی اوقات دیده شده مقداری مواد ناخن مصنوعی در درون ناخن طبیعی جذب شده و با تغییر رنگ ناخن خود را نمایان می‌کند که درطی آن این مشکل برای ناخن آسیب هایی را ایجاد میکند. که موجب سوزش،خارش و تورم در انگشتان می‌شود. همچنین مکانی موجود برای بروز عفونت هایی مثل(پارانیکیا)فراهم میشود که خیلی هم دردآور است.

شما با مراجعه به مراکز کاشت ناخن به راحتی میتوانید کاشت ناخن خود را پاک کنید و دیگر ناراحت نباشید که ناخن‌هایتان برایتان خسته کننده شده اند.

مواد لازم برای پاک کردن  انواع کاشت ناخن

آسانترین راه حل برای حذف کاشت ناخن استون 100درصد است که بسیار هم در دسترس میباشد و در فروشگاه های لوازم آرایشی و داروخانه‌ها به راحتی یافت می‌شود‌.
اما دیگر وسایلی که برای پاک کردن کاشت ناخن نیاز است سوهان ناخن و بافر و پولیش میباشد.

نخست در ظرف مانیکور یا ظرف دیگر که به راحتی بتوانید دستانتان را در آن قرار دهید قدری استون بریزید. همه ناخن هایتان را درون ظرف ۵-۶ دقیقه قرار دهید. بعد از آنکه دستتان را بیرون آوردید با دستمال کاغذی ناخن هایتان را تمیز کنید و مجدد ناخن هایتان را داخل استون بگذارید و این عمل را تا زمانی که بیشتر مواد کاشت از سطح ناخن تان پاک شود انجام دهید.

چنانچه لایه نازکی از کاشت روی ناخنتان به جا مانده با استفاده از سوهان و بقیه مواد را هم از بین ببرید و با بافر روی ناخنتان بکشید و با پولیش ناخنتان را درخشان کنید. در پایان کار از تقویت کننده برای ناخن ها مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط