نکات مهم و کلیدی در مورد شینیون مو دخترانه

شینیون مو چیست ؟

درحال حاضر و همچنین درگذشته زمانی که به مهمانی یا عروسی و مجالسی دعوت میشدیم بسیار اسم شینیون را می شنیدیم و شینیون به آرایش مو گفته میشود. به این مفهوم که موها را به صورت جمع شده به مدل های مختلف درست میکنند که در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد. شینیون کاربردهای بسیاری دارد خصوصا برای آرایش موی عروس. در شینیون مو دخترانه و زنانه سنجاق و گیره های بسیاری به کار میرود تا بستن مو به خوبی انجام گیرد و هم به دلیل اینکه محکم تر روی سربایستد و زود خراب نشود. شینیون مو مدل های بسیاری دارد که هر یک زیبایی ویژه ای به موهای شخص میدهد. یک آرایشگر به مبنای سابقه و خبرگی خود و آموزش هایی که دیده است یک شینیون کار حرفه ای میشود.

شینیون مو چیست ؟

آرایشگر باید آنقدر در کار خود حرفه ای باشد که وقتی مشتری به جهت درست کردن شینیون مو دخترانه و زنانه به آن مراجعه کرد و مدل انتخابی خود را به آرایشگر نشان داد آرایشگر سریعا در ذهنش مدل مو و حالت چهره ی فرد را آنالیز کند که آیا این مدل مو برای فرد مناسب است و زیبایی شینیون و صورت هردو حفظ میشود یا نه. البته نکته ی دیگری که همیشه در انتخاب شینیون مدنظر قرارمیگیرد و بیشتر برای عروس ها این نکته مهم است، حجم شینیون روی سر است مثلا افرادی که قد بلند با چهره ی کشیده دارند نباید شینیونی را انتخاب کنندکه صورتشان را کشیده تر و قدشان را بلند تر نشان دهد. بعضی عروس ها هستند که با داماد هم قد هستند در این موارد باید عروس هم کفش بدون پاشنه انتخاب کند و هم شینیونی که حجم زیادی برروی سرنداشته باشد. بالعکس این مسئله نیز وجود دارد در برخی مواقع که اختلاف قد زیادی بین عروس و داماد وجود دارد این اختلاف قد را با پوشیدن کفش پاشنه بلند و انتخاب شینیون بالای سر با حجم بیشتر به از بین بردن این اختلاف کمک میکند.

مرکز آموزش آرایش دائم در کرمان با آموزش انواع بافت مو و شینیون مو دخترانه و زنانه در خدمت شما عزیزان می باشد. در این دوره های آموزشی جدیدترین مدل های بافت و شینیون مو آموزش داده می شود.

 

ابزار شینیون کردن مو

ابزار شینیون کردن مو

عموما آرایشگران برای فرم دهی موها از ابزارهایی مثل دستگاه فرکننده مو که انواع مختلفی دارد از فر ریز گرفته تا فر درشت یا بیگودی ها که اکثرا در قدیم استفاده میشده است استفاده میکنند. سشوار، اتو مو، ویو مو با استفاده از این ابزارها مو برای آغاز کار فرم میگیرد و آماده برای بستن و شینیون کردن مو میباشد. فرم دهی به مو باید طوری صورت گیردکه مدت زمان طولانی به همان صورت اول روی سر بماند و به همین جهت استفاده از اسپری های مخصوص، چسب مو و تافت مو، ژل های مخصوص، واکس مو در زمان کار لازم است. عموما چسب و موس مو در زمان کار و در زمان بستن مو مصرف میشود و اسپری وتافت در پایان کار برکل شینیون زده میشود.

 شانه دم باریک سنجاق و گیره هم از ابزارهای دیگر شینیون میباشد. یک آرایشگر حرفه ای باید از سنجاق و گیره ها به طور متعادل و درحد لازم استفاده کند. بعضی از اشخاص فکر میکنند که هر چه از گیره و سنجاق بیشتر در شینیون استفاده شود محکم تر میماند. ولی به این شکل نیست و تبحر یک آرایشگر در این است که با کمترین تعداد سنجاق یک مدل مو زیباو محکم بسازد. با این کار یک شینیون تمیزتر و با گیره های کمتر دیده میشود.
نکته دیگری که شینیون کار باید قبل از کار به آن توجه داشته باشد،جنس موهای مشتری است. بعضی از اشخاص موهای لخت بسیار صافی دارند که شینیون کردن چنین موهایی بسیار سخت و حالت دهی به این موها کار بسیار مشکلی است و همچنین اگر چنین موهایی را شینیون کنید بعد از مدت کوتاهی فرم و حالت خود را از دست داده و باز میشوند. دراین حالت باید از چسب و اسپری مو درهنگام بستن شینیون از همان ابتدا استفاده کرد.

 

انواع شینیون مو زنانه و دخترانه 

عموما شینیون ها مطابق وسایلی که برای آنها استفاده میشود انواع گوناگونی دارد. به عنوان مثال شینیونی که درآن تور مصرف شود و مو ها را در پشت سر به فرم زیبایی در تورهای مخصوص جمع میکنند و یا با استفاده از سنجاق سر و تافت به موها فرم موجی میدهد. در برخی دیگر از شینیون ها از پروتز استفاده میشود. به صورتی که با پروتز مو پرحجم تر به نظر میرسد. البته در مواردی که شخص موهای پر پشت داشته باشد قسمتی از موهای خود را برای حجم دادن به شینیون استفاده میکنند و پروتز برای زمانی است که شخص موهای کم پشتی و کم حجمی دارد.انواع شینیون بر مبنای روش و مکان وکشورهای گوناگون دسته بندی میشود. مانند شینیون های فرانسوی، مو به شکل ساده و زیبا در پشت سر بسته و جمع میشود. در مدل های شینیون هندی، جمع کردن و بستن مو به شکل شلوغ صورت میگیرد. شینیون های اروپایی هم به نسبت دیگر شینیون ها از سادگی خاصی بهره مند هستند و در آن از پروتزها و موهای اضافی استفاده نمیشود و اساس آن سادگی و زیبایی چهره میباشد که در انواع مدلهای فر و لخت موجود است و در بعضی دیگر از مدل های اروپایی از بافت جلو مو استفاده میشود که از پر مخاطب ترین شینیون ها میباشد. نوع دیگری از شینیون به نام خطی است که جلوه ی فراوانی به مو میدهد و به صورت امواج خطی برروی سربسته و جمع میشود که در این مدل از سنجاق خیلی کم استفاده میشود.

خیلی اوقات فکر میکنیم که تنها موهای بلند را میتوان شینیون کرد ولی با وجود تکنیک های مختلف و بیشتر شدن مهارت آرایشگران به آسانی قادرند بر روی موهای کوتاه شینیون هایی را شکل دهند که با و سایل و موهای اضافه این کار را انجام میدهند و یا اگر قد مو به گونه ای باشد که بسته شود میتوانند شینیون را درست کنند.

 

 

بررسی شینینون های باز و نیمه باز

شینینون های باز و نیمه باز

شینیون نیمه باز: این نوع شینیون برای کسانی استفاده میشود که موهای بلندی دارند . شینیون نیمه باز جلوه ویژه ای به مو ها میدهد در شینیون نیمه باز بخشی از موها به شکل فر حالت داده میشود و بقیه موها روی شانه و دور آن پخش میشوند .

شینیون باز: مدل شینیون های باز برای کسانی است که جنس موهایشان لخت یا فر می باشد و برای افرادی که لباس مجلسی آنها یقه های بازی دارد گزینه مناسبی است و همچنین در فصل های سرد سال این مدل ها گزینه خوبی است . زیرا در فصل گرم سال موهایی که در اطراف بدن قرار دارند باعث عرق کردن بدن و گرم تر شدن حراوت بدن میشوند و سبب آزار خود شخص میشود. دسته ای از شینیون های کاغدی حرارتی هستند که در گروه شینیون های نیمه باز قرار میگیرند و انواع مختلفی دارند که در این مدل ها از سشوار با فر کننده، دستگاه ویو و اتو مو برای حالت دادن مو استفاده میشود و کمترین سنجاق را استفاده میکنند تا زیبایی و جلوه خاص خود را داشته باشند. شینیون های باز و نیمه باز خطی هم نوعی از انواع مدل هایی هستند که آرایشگر با انگشت های دست و یا شانه و سنجاق خطوطی موازی با فرم و حالتی زیبا روی موها فراهم میکند و با اسپری بر روی سر فیکس میکنند.

در شینیون های باز و نیمه باز میتوان از انواع بافت ها برای زیبایی شینیون سر استفاده کرد که بستگی به سلیقه مشتری و مهارت آرایشگر دارد که در شینیون نیمه باز یا باز از چه نوع بافتی استفاده کند.

شما عزیزان می توانید برای انجام هر گونه شینیون مو دخترانه و زنانه با جدیدترین متد به بهترین سالن زیبایی در زعفرانیه مراجعه کنید و از خدمات این مجموعه بهره ببرید.

 

نکات کلیدی شینیون مو

رعایت اصول مهم در انواع شینیون مو دخترانه و زنانه بسیار با ارزش است تا نتیجه مطلوب به دست آید.

 

  • مخفی بودن سنجاق های به کاررفته برای حفاظت ازمو.
  • شینیون روش ها و انواع مختلفی دارد و ارزش قائل شدن برای مشتری و سلیقه اش کار ارزشمندی است.
  • ارائه کارها با ظرافت و زیبایی تمام.
  • در موهای کم پشت میتوان از موهای اضافه مصنوعی و طبیعی هم رنگ مو استفاده کرد.
  • زمانی که میخواهید از تور یا پروتز برای حجم دهندگی برای مشتری استفاده کنید از تور هم رنگ یا پروتز هم رنگ مو استفاده کنید تا نتیجه کار زیباتر شود.
  • شینیون انتخابی را با میکاپ چهره و مدل لباس فرد مطابقت دهید تا هماهنگی و زیبایی آن دوچندان شود.

برای جذابیت و زیبایی دوچندان شینیون ها و ماندگاری آنها درمدت زمان طولانی بهتر است از تثبیت کننده های آرایش مو استفاده کنند. برخی ازمدل های پیشرفته در شینیون ها بسیار زمان بر بوده و هزینه زیادی را هم شامل میشوند و منطقی است که برای تثبیت شینیون و نگهداری و فرم آن از تثبیت کننده ها مصرف شود. تثبیت کننده های آرایش به صورت های متفاوت و با عملکردهای متفاوت تولید میشوند که میتوان ژل مو، موس مو، اسپری مو را نام برد. هرکدام از این تثبیت کننده ها را میتوان در مراحل مختلف استفاده کرد اما اسپری مو برای آخرکار شینیون است ولی برخی مدل ها هستند که لازم است از اسپری مو میان مراحل کار از شینیون استفاده کرد و بستگی به نوع شینیون دارد.

چنانچه با مشتری مواجه شدید که موهای بسیار صاف و لختی دارد به دلیل اینکه باید زحمت بیشتری برای حجیم کردن موها بکشید بهتر است مقدار کمی از موهای زیرین را با کمک انگشت شست و اشاره پیچ داده و در جهت مخالف سر قرار دهید و این کار را در جاهای مختلف سر و نواحی که میخواهید حجیم کنید انجام دهید و بقیه موها را اتو بکشید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط