آشنایی با ابزارآلات جواهر سازی و طلا سازی

آشنایی با لوازم جواهر سازی و طلا سازی 

قدمت هنر جواهرسازی به هزاران سال پیش برمیگردد. درقدیم جواهرسازی کاربرد فراوانی داشته است مانند تزیین سنگ های قیمتی و یا به منظور نشان دادن عقیده و ایمان به شکل حکاکی و یا  مجسمه سازی و غیره استفاده میشد. در آن زمان ها ابزارآلات جواهر سازی و طلا سازی محدود و اندک بود و تنها قشر خاصی می توانستند این هنر را بیاموزند و انجام دهد ولی بعدها با کشف سنگ های گران بها و فلزات ویژه ابزار آلاتی به عنوان ابزارآلات طلا سازی و جواهر سازی ساخته شد با این ابزار دیگر همه اقشار جامعه می توانستند این هنر را آموزش ببینند و از این راه  کسب درآمد کنند. با پیشرفت روز افزون علم و فناوری موجب تغییرات و پیشرفت می شود و این دگرگونی بر میزان خرید و فروش انواع لوازم طلاسازی و همچنین واردات و صادرات لوازم طلا سازی تاثیر زیادی می‌گذارد‌. در گذشته از ابزار و لوازم های ساده تری مثل سنگ ها فلزات و ابزار هایی جهت فرم دادن به سیم ها استفاده می شده ولی امروزه با پیشرفت علم و فناوری پرینترهای سه بعدی جایگزین این ابزارهای طلاسازی که در زمان های گذشته از آنها استفاده می‌شد گذاشته است.

کاربرد پرینتر سه بعدی در طلاسازی

پرینترهای سه بعدی در طلا سازی کار را برای تولیدکنندگان طلا و جواهرسازی بسیار آسان کرده‌اند به همین دلیل در روند ساخت جواهرات دیگر لازم به نیروی انسان نیست و طراحی های مورد نیاز در نرم افزارهای همانند تری دی مکس و دیگر نرم افزارهای سه بعدی انجام میدهند و این نرم افزارها دستورات لازم را به پرینتر سه بعدی داده و این دستگاه به صورت خودکار مدل مورد نظر را به شما تحویل می دهد. البته به این نکته توجه داشته باشید که در این دستگاه ها مخزن هایی وجود دارد که مواد اولیه ساخت مدل را در آنها تزریق می کنیم و این این دستگاه با استفاده از مدلی که به آن داده شده است و مواد اولیه درون مخزن ، محصول نهایی را با نهایت دقت به ما تحویل می دهد.

ابزارآلات جواهر سازی و طلا سازی

نحوه ی تشخیص لوازم طلا سازی اصل

یکی از راه های اطمینان از اصل بودن ابزارآلات جواهر سازی و طلاسازی خرید آنها از نمایندگی های مجاز و معتبر کارخانه تولیدی لوازم طلاسازی است. نمایندگی ها به شکل بدون واسطه ابزار آلات و محصولات خود را از درب کارخانه تحویل می‌گیرند و با قیمتی کمتر از قیمت های موجود در بازار به مشتریان ارائه میکنند. از این رو  با خرید از این نمایندگی ها از اورجینال بودن کالای خریداری شده خود مطمئن شوید که یکی از راه‌های دیگر جهت خرید مطمئن و ابزار جواهر سازی خرید از سایت های معتبر اینترنتی است. این سایت ها لازم است که حتما دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. با خرید از این سایت ها اطمینان داشته باشید که محصولی که به دست شما می رسد اصل بوده و در تقلبی بودن آن تردیدی وجود ندارد، به همین ترتیب می توانید از طریق راه های ارتباطی و یا سایت فروش مستقیم از کارخانه تولیدی لوازم طلاسازی سفارش خود را به شکل مستقیم و بدون واسطه ثبت کرده و محصول خود را درب منزل تحویل بگیرید.با این کار دیگر از تقلبی بودن و بی‌کیفیت بودن محصول خود نگران نیستید.

مورد دیگر از راه های شناخت لوازم طلاسازی اصلی از لوازم قلابی تحقیق در مورد مارک مورد نظر است. با اندکی جستجو در بستر اینترنت میتوانید در مورد برند سازنده محصول موردنظر و مدل‌های محصولات ارائه شده به وسیله آن دسترسی پیدا کنید. مشورت کردن با افراد صاحب نظر و با تجربه در این زمینه نیز میتواند به انتخاب صحیح در مورد تهیه لوازم طلا سازی اصلی و کارآمد موجب شود. چنانچه نیاز به آموزش ساخت و طراحی جواهر آلات در تهران دارید، آموزش طلاو جواهرسازی در شرق تهران با کادری مجرب و کار آزموده در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

ابزارآلات جواهر سازی و طلا سازی

ابزار مورد نیاز برای ساخت طلا

امروزه جواهر سازی یکی از پردرآمدترین شغل های دنیا به حساب می آید. که هر شخصی با استفاده از کمی خلاقیت و داشتن ابزارآلات جواهر سازی و طلا سازی و با کمی آموزش میتواند این کار را انجام دهد.بهترین کار جهت یادگیری طلا و جواهر سازی بهتر است که به صورت کامل با لوازم طلا سازی آشنا شوید.

  • سیم چین: شما با استفاده از سیم چین قادر هستید سیم ها و اتصالات زنجیر ها را ببرید. این نکته را بدانید که همواره باید سمت صاف سیم چین را در نزدیک به قسمت مورد نظر قرار دهید تا برش صاف و منظم به وجود آورید و اینکه حتماً باید قطعه مورد نظر را محکم بگیرید تا بعد از برش به سمت بالا پرتاب نشود.
  • دم گرد: ابزار دم گرد در صنعت جواهر سازی جهت ساخت حلقه ها و قلاب هایی با اندازه های گوناگون کاربرد دارد که این وسیله شکل مخروطی دارد که توسط آن می توان حلقه ها و قلاب های گوناگونی را با اندازه های متفاوت ساخت. به این شکل که اگر می‌خواهید حلقه هایی با قطر بالا درست کنید لازم است سیم را به دور قسمت نزدیک ترین بخش مخروط به سمت دسته دم گرد بپیچانید و جهت ساخت کوچکترین اندازه حلقه باید سیم را به نزدیکترین بخش به نوک مخروطی شکل دم گرد بپیچانید.
  • دم باریک: دم باریک نیز مانند دم گرد می باشد با این تفاوت که دم باریک آرواره های مسطحی دارد که به وسیله این آرواره ها قطعه مورد نظر مثل زنجیر و یا قلاب را نگه می دارد این ابزار ساده یکی از پراستفاده ترین ابزارها در ابزار آلات طلا سازی محسوب میشود.
  • دم پهن: کاربرد دم پهن نیز مانند دم باریک است با این تفاوت که در دم پهن و مسطح میتواند تنها سیم را جهت ساخت جواهر نگه دارد ولی برای نگه داشتن زنجیر و یا قطعه های گوناگون بهتر است از دم باریک استفاده کنید. این قطعه هم مانند دم باریک و دم گرد از ابزارهای لازم و پرکاربرد در صنعت جواهر سازی است.
  • انبر کریمپر: این وسیله به منظور شکل دادن و موج دار کردن سیم استفاده می شود. همچنین درباره انبر کریمپر شکاف‌هایی به شکل حرف C وجود دارد که جهت ساخت حلقه و قلاب از آن استفاده می شود.

این وسایل باتوجه به اینکه پرکاربرد ترین ابزارآلات جواهر سازی و طلا سازی می باشند جزء ابتدایی ترین وسایل طلاسازی هستند. افزون بر این وسایلی که معرفی کردیم وسایل آبکاری طلا و همچنین دستگاه های پیشرفته و دقیق ساخت طلا  نیز جزء لوازم طلا سازی به حساب می آیند.

ابزارآلات جواهر سازی و طلا سازی

اهمیت نور پردازی کارگاه جواهر سازی

 دومین چیزی که پیش از ابزارآلات لازم است مورد توجه قرار گیرد نور پردازی مناسب است چرا که نورکم می‌تواند در مدت زمان زیاد به چشم‌ها فشار وارد کند و موجب خستگی فرد شود و همچنین خستگی میتواند روی کیفیت کار تأثیر مستقیم داشته باشد. خط کش، یکی از مهم‌ترین و کلیدی وسایل کار جهت ساخت و طراحی طلا و جواهرات خط کش است.

طریقه کار با دستگاه‌های تراش سنگ

طریقه کار با این دستگاه‌ تراش سنگ و به وجود آوردن برش‌های با دقت و بدون آسیب به ساختمان سنگ نیاز به مهارت کافی دارد که اغلب طلا سازان از آن بهرمند هستند.تهیه کردن ابزار طلاسازی جهت طراحی کار سختی نیست. نکته ای که این هنر را خاص کرده داشتن تجربه و مهارت طراح است که عموماً با گذشت زمان و به صورت تجربه و دانش به دست می آید. مرکز آموزش علوم و فنون طلا و جواهر سازى با به کارگیری مجرب ترین افراد و بهترین ابزارآلات به آموزش ساخت طلا و جواهر می پردازد.

خرید و فروش انواع لوازم طلاسازی در ایران

در ایران هنر جواهرسازی پیشینه طولانی دارد و این هنر ریشه در فرهنگ کهن ایرانیان دارد به همین دلیل ایران یکی از کشورهایی است که در هنر طلا و جواهر سازی بسیار حرفه ای عمل می کند و در دنیا طلاهای تولید ایران محبوبیت ویژه ای به خود را دارد به همین دلیل این کار موجب شده که خرید و فروش لوازم طلاسازی در ایران از روند خوبی برخوردار باشد.

ابزارآلات جواهر سازی و طلاسازی همانند دیگر محصولات از روش‌های گوناگونی خرید و فروش می‌شوند یکی از این راه ها خریداری و فروش از راه سایت ها و نرم افزارهای اینترنتی است البته در زمان خرید از این سایت ها باید توجه داشته باشید که سایت مورد نظر دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. شما با خرید بدون واسطه از طریق این سایت ها محصولتان را به شکل مستقیم دریافت می کنید بنابراین هزینه تمام شده برای محصول به صرفه تر از هزینه های تمام شده در محصولات موجود در بازار است. همانگونه که می دانید واسطه ها نقش اساسی در بالابردن قیمت محصولات را دارند شما با خرید مستقیم این واسطه ها را حذف می کنید و محصول خود را با قیمتی مناسب خریداری می کنید.

از روش های دیگر خرید و فروش لوازم طلا سازی خرید مستقیم از درب کارخانه است. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی با نمایندگی و یا خود کارخانه مورد نظر ارتباط برقرار کرده و محصولتان را بدون واسطه سفارش دهید و درب منزل با مناسب ترین قیمت تحویل بگیرید.

همچنین شما به منظور خرید مناسب لوازم طلاسازی می توانید به بازارهای عمده فروشی لوازم طلا سازی مراجعه کنید.این مراکز محصولاتشان را به شکل مستقیم از درب کارخانه خریداری میکنند.در نهایت قیمت تمام‌ شده محصولات این مراکز خیلی پایین تر از قیمت تمام شده محصولات مشابه موجود در بازارهای خرده فروشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط