مهم ترین نکات در نگهداری از سالمندان در منزل

سالمندان و نیاز های مربوط به آن ها

همه ی ما روزی کودک بودیم و نیاز هایی داشتیم این نیاز های ما را تا دوره ای که به عقل و فهم کافی رسیدیم که قادر به تصمیم گیری شدیم بر عهده چه کسی بود، بر عهده والدین در این میان همان طور که یک کودک تازه متولد شده نیاز هایی دارد یک نوجوان نیاز هایی دارد مطمئنا یک سالمند نیز نیاز هایی خواهد داشت. کودک کوچک است و ناتوان قادر به انجام خیلی کار ها نیست، یک نوجوان و یا جوان قادر به انجام خیلی کارها است اما والدین هم کمک می کنند و فرزند خود را تنها نمی گذارند. انسان در پیری مانند یک کودک می شود که قادر به انجام دادن خیلی از کار های روز مره خود نیست نیاز به مراقبت و نگه داری دارد. علم پیشرفت کرده مراکز و خانه های سالمندان افتتاح شده است چرا که جوان ها مشغله کاری دارند نیاز هایی دارند که بدون داشتن پول نمی توانند رفع کنند، باید کار کنند در این حین بزرگ تر پیرشان در خانه با نیاز های فراوان اسیر خواهد شد. سن شان بالا رفته ناتوان شده اند و در این سن احساساتشان نیز تغییر کرده حساس تر شده اند و بیشتر نیاز به محبت دارند دقیقا مانند یک کودک رفتار می کنند، گاهی فراموشی دارند یا توانایی راه رفتن ندارند، مشکلاتی جدید و بیماری های خاص دارند، باید قرص های شان را حتما به موقع مصرف کنند. سالمندان مشکلات زیادی دارند که من جوان باید حتما انجام داده و کوتاهی نکنم.

 

چند نکته راجع به یک سالمند که باید بدانید

سالمندان، عزیزان دوست داشتنی و تو دل برویی هستند اما گاهی ما واقعا توانایی نگهداری خوب و به موقع از این عزیزان را نداریم. یک سالمند نیاز عاطفی، امنیتی، نیاز به تفریح، گردش، معاشرت با هم سن های خود و نیاز به دوست داشته شدن دارند. نکاتی راجع به یک سالمند وجود دارد که باید بدانید، سن بالا رفته شاید قادر به دویدن و پریدن نباشند اما حتما نیاز به راه رفتن و تحرک دارند تا بدنشان باز شود و از گرفتگی عضله های شان در امان باشند. در این میان وسایل و امکانات بسیاری مانند عصا، واکر، صندلی چرخ دار و یا صندلی متحرک موتور دار را در اختیار شان باید قرار داد تا نیاز شان را رفع کنند. نصب یک رمپل در ورودی خانه و محل پله ها برای حرکت راحت ویلچر، نصب نرده کنار دیوار برای عبور و مرور راحت تر از پله ها و همین طور درهای بزرگ باعث حرکت راحت تر فرد سالمند خواهد شد که می توانید با خیال راحت از خانه خارج شوید. تخت بیمارستان، صندلی دوش و عصای سه پایه به فرد مسن کمک می کند تا در هنگام حمام کردن در امان بماند. نکات زیادی راجع به سالمندان وجود دارد که اگر رعایت کنید و یا به یک موسسه خوب بسپارید هم فرد سالمند شما و هم خود شما آرامش خاطر خواهید داشت. همه ی ما روزی پیر خواهیم شد پس همان طور که انتظار محبت داریم به والدین خود نیز محبت کنیم.

 

شرایط نگهداری از سالمند در منزل

همان طور که گفتیم بالا رفتن سن موجب می شود یک سالمند قادر به انجام بسیاری از نیاز های خود نباشد در این میان افراد تصمیم می گیرند والدین خود را به خانه های نگهداری از سالمندان بسپارند اما در این حین صحبت اطرافیان تیکه ها و سرزنش های آن ها که چرا خودتان نگه داری نکردید یا چرا به خانه سالمندان بردید این در حالی است که شما شرایط و امکان لازم برای نگه داری از سالمند خود را ندارید پس باعث افزایش فشار روحی و استرس به شما هم می شود. موسسه آسایش پرور سینا این امکان را برای شما فراهم کرده است که از بزرگ تر خود در منزل نگه داری کنید. از قدیم می گویند هیچ کجا خانه ی خود فرد نمی شود هیچ فرقی نمی کند خانه بزرگ و یا کوچک باشد در نهایت باید مطعلق به خود فرد باشد تا حس آرامش را به او القا کند، اگر سالمند شما سابقه بیماری خاص و جدید ندارد در خانه با یک پرستار به خوبی از او پرستاری می کنیم موسسه آسایش پرور سینا برای شما کوتاهی نکرده و بهترین ها را انجام می دهد. بیماری جدی و یا تنفسی و بیماری های خاص را هنگانی که در خانه سالمندان تحت نظر پزشک مناسب بگذارید بسیار عالی است اما در شرایط کنونی منزل جای گاه امن و ایده آل محسوب می شود، و سالمندان در آن احساس امنیت و آرامش می کنند که مهم ترین چیز است.

 

موسسه آسایش پرور سینا

با توجه به بالا رفتن سن و نیاز های فرد سال خورده شاید حتی فرزندان آن فرد نیز دیگر قادر به انجام کارهای مربوط به او نباشند در این میان پای مراقبت از سالخورده به میان می آید اما آیا خانه سالمندان جای مناسبی است. از هر لحاظ هم بخواهیم توضیح دهیم خانه سالمندان محیطی برای صحبت با هم سن و سالان و اطرافیان سالمند وجود دارد اما دل تنگی و حس غربت آن ها را کم نمی کند در این حین بهترین گزینه برای فرد سالمند نگه داری از او در منزل می باشد موسسه آسایش پرور سینا با داشتن کادری مجرب و کار کشته پرستارانی دارد که بسیار ماهر هستند و با فرد پیر و میانسال و یا در عین حال بیمار به بهترین شکل ممکن برخورد می کنند. موسسه آسایش پرور سینا پرستارانی دارد که مانند یک پزشک عمل کرده و در صورت داشتن فشار خون، قند خون و موارد دیگر به خوبی قادر به چک کردن و کنترل آن خواهند بود. از مزیت های استفاده از پرستاران موسسه آسایش پرور سینا مقرون بصرفه بودن آن است. استخدام یک پرستار ضمن این که سال مند ما احساس امنیت، آسایش و استقلال می کند بسیار کم هزینه تر از حضور او در محیط خانه سالمندان است.

پرستاران موسسه آسایش پرور سینا در صورت نیاز به فیزیوتراپی، ماساژ و هر گونه فعالیت برای سالمند خوابیده که زخم بستر نگیرد را انجام خواهند داد. پس با خیال راحت عزیزان خود را به موسسه آسایش پرور سینا بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط