مشاغل پر درآمد مرتبط با خودرو

فهرست

مشاغل پر درآمد مرتبط با خودرو

مشاغل مرتبط با خودرو

نصب ضبط و باند خودرو

یکی از مشاغل مرتبط با خودرو  ، نصب ضبط و بند خودرو میباشد.اگر به دنبال ضبطی هستید که صدای بلندتری نسبت به ضبط های معمولی خودرویتان داشته باشد و باندهای بزرگتری داشته باشد ، باید به مراکز فروش ضبط و باند بروید . ضبط هایی که در کارخانه های اتومبیل داخل اتومبیل قرار می دهند ضبطی معمولی است و کیفیت صدای آن خیلی خوب نیست .کسی که می خواهد در این شغل موفق باشد باید مهارت و کارایی مورد نیاز در نصب اشکال گوناگون سیستم صوتی و تنظیم حرفه ای سیستم صوتی و برق و الکترونیک خودرو داشته باشد . برای این افراد آموزش های گوناگونی وجود دارد که باید با دیدن آموزش به کیفیت کار و به روز شدن کار خود بهبود بدهند . نکته مهمی که باید قبل از نصب ضبط یا باند صورت گیرد این است که بدانیم این ضبط و سیستم مناسب خودرویمان است یا متناسب با تنظیمات خودرو باشد .یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید هرچقدر پول بدهی آش میخوری پس برای داشتن و خرید یک ضبط و باند برند خوب ، باید پول زیادی به نسبت ضبط های معمولی خودرو ها پرداخت کرد .ضبط های جدید خودروها قابلیت بلوتوث در رادیو پخش خود را دارند و شما می توانید به راحتی گوشی موبایل خود را برای پخش آهنگ به آن وصل کنید و دیگر لازم به خرید و رایت سی دی های مختلف ندارید و می توانید به راحتی موزیک مورد علاقه خود را با گوشی تلفن همراه خود به رادیو ضبط وصل کنید و گوش دهید . کار دیگری که با بلوتوث می توانید انجام دهید این است که با اتصال از طریق بلوتوث گوشی به ضبط زمانی که گوشی شما زنگ می خورد می توانید در حال رانندگی بدون اینکه گوشی را به گوشتان بگیرید صحبت کنید و صدای شخص که با شما تماس گرفته از طریق رادیو ضبط ماشین در حال پخش است و شما به راحتی می توانید پاسخ دهید و دیگر نگران جریمه کردن پلیس در هنگام صبحت با تلفن همراه نباشید .

نصب دزد گیر

با گران شدن روز به روز خودرو افراد بیشتری به فکر اینکه بر روی خودروی خود دزدگیر نصب کنند میافتند . شغل نصب دزد گیر یکی از مشاغل مرتبط با خودرو  است که مهارت کافی در سیم کشی نوع های مختلف ماشین داخلی و خارجی را لازم دارد . با مشغله های فراوانی که در جامعه و زندگی امروزه برای مردم به وجود آمده است ، آرامش یک هدیه عالی است برای همه افراد جامعه پس اگر می خواهید در هر زمان و مکان که باخودرو خود جابه جا می شوید.حداقل یکی از مشغله های ذهنیتان کم شود که نکند ماشینم را دزد ببرد، می توانید به راحتی با نصب یک دزدگیر آرامش را برای خود به ارمغان آورید .دزدگیرها با حسگر های حساسی که روی درهای ماشین قرار می دهند ، تا زمانی که شخص به آن دست زد هشدار آن به صدا درآید . در موقع نصب دزدگیر بهتر است همه ی درب های ماشین را چک کنید که علامت مربوط به باز بودن درها در چراغ های جلوی راننده فعال باشد . اگر این چراغ برای یکی از درها فعال نبود هشدار برای باز شدن آن درب تاثیری نخواهد گذاشت . اگر با چنین مشکلی در خودرویتان مواجه هستید نوع دیگری از دزدگیر هست که یک دکمه اختیاری دارد که با گشوده شدن درب ، صدای هشدار را فعال کند. برای نصب دزدگیر بهتر است که آن را در جایی نصب کنند که قابل دید نباشد چون سارقان می توانند آن را از کار بیندازند ، بعضی افراد آن را در زیر صندلی و یا در داشبورد می گذارند .

تودوزی و تزئینات

شغل تودوزی ماشین در حال حاضر یکی از مشاغل مرتبط با خودرو و  پر مشتری است . زمانی که شما چند سالی است از خودرو خود استفاده کرده اید و می خواهید خودرویتان برای شما جذابیتی دو چندان داشته باشد و تودوزی صندلی هایش پوسیده و ترک خورده است ، می توانید با مراجعه به مراکز فروش و تعویض روکش صندلی و تودوزی ماشین این کار را انجام دهید .تفاوت روکش صندلی با تودوزی ماشین خیلی ساده و قابل درک است ، روکش صندلی یک قسمت جدا از رویه صندلی است که برای قشنگی و مراقبت از تودوزی صندلی استفاده می شود . مزیتی که تو دوزی صندلی خودرو دارد این است که اصال چروک نمی شود و فیت صندلی قرار دارد ولی روکش صندلی گاهی با مسئله چروکی مواجه است .در شغل تودوزی شما باید تخصص و خبرگی بسیاری داشته باشید تا بتوانید به راحتی تودوزی یک ماشین را انجام دهید .در قسمت تزئینات خودرو می توان به روکش فرمان تودوزی و رودوزی سردنده و تعویض کف پوش های کف خودرو و برچسب های مخصوص خودرو و یا نوار های شب رنگ که برخی افراد برحسب سلیقه ی خود استفاده می کنند اشاره کرد . خرید روکش فرمان می تواند در مقابل رنگ رفتگی چرم یا رنگ فرمان را حفظ کند . تودوزی و رودوزی سردنده در جامعه در بین افراد خاص پسند و افرادی که به دنبال ایجاد تغییر در خودرو هستند دیده می شود که بیشتر جنبه سلیقه ای دارد و برای حفاظت از بخش داخلی خودرو ضرورتی ندارد .

فروش قطعات یدکی خودرو

اگر به مشاغلی که مرتبط به خودرو است علاقه فراوانی دارید ولی مهارت کافی و دانش و اطلاعات لازم در این زمینه را ندارید می توانید شغل فروش قطعات یدکی خودرو را انتخاب کنید . البته سرمایه اولیه فراوانی برای راه اندازی لازم دارد . مراکز لوازم یدکی ارتباط خیلی نزدیکی با کارکرد خودرو دارد و خودروسازان بعد از تولید محصول خود قطعات و لوازم یدکی آن محصول را نیز تولید می کنند . اتومبیل ها هم مثل خیلی از وسایل دیگر که مورد استفاده ما هستند ، به خاطر شرایط گوناگون امکان آسیب دیدن حادثه تصادف ، اشکاالت فنی و ….. صدمه می بیند و به شکلی که قطعات ولوازم آن لازم به عوض شدن و تعمیر داشته باشد . لوازم یدکی اتومبیل و یا هر وسیله دیگری به قطعه ها و ، وسایلی گفته می شود که در هنگام آسیب دیدن قطعه های فابریک خودرو جایگزین آن می شود تا بتواند ، کار قطعه قبلی را در خودرو به راحتی ایفا کند .وسایل و قطعات یدکی باید برای هر خودرو هماهنگی و تناسبات لازم با نوع و مدل اتومبیل و یا مربوط به
همان کارخانه تولید خودرو سازی را داشته باشد . زیرا با توجه به ارزش وسایل یدکی ، خیلی از تولیدکنندگان وسایل ولوازم یدکی به صورت تقلبی تولید می کنند که همواره انتخاب این قطعات جعلی به کارکرد خودرو آسیب می رساند و در بازدهی قطعه های دیگر می تواند باعث صدمه و خرابی شود برای اینکه بتوانید لوازم قالبی را از اصل آن بشناسید بهتر است بدانید که اجناس تقلبی ارزان تر و بدون کیفیت هستند و میزان عملکرد کمی دارند و به اتومبیل آسیب می زند .

کارواش و شستشوی خودرو

یکی از مشاغل مرتبط با خودرو همین کارواش و شستشو خودرو هست که به احتمال زیاد هر مالک خودرو برای یک بار هم که شده خودش تجربه شستن ماشین به روش سنتی در خانه را داشته است . گرد و غبار روی سطح ماشین و کثیفی های مختلف که روی ماشین می نشیند امری طبیعی است و شستن و تمیز کردن خودرو به صورت سنتی یا بردن به کارواش در زمان کثیف شدن ماشین لازم و ضروری است .  میزان سرمایه مورد نیاز برای شروع شغل کارواش در حد خریدن یک پمپ و اجاره یک مکان در حد توان و در صورتی که لازم باشد یک دستگاه گرمایش برای داشتن آب گرم استفاده می شود . شغل کارواش از آن دسته از شغل هایی است که به مهارت و دانش زیاد احتیاج ندارد ، اما سرعت عمل حرف اول را در این کار می زند .امروزه با افزایش روز افزون خودرو در سطح کشور شغل کارواش رواج بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است و همچنین آپارتمان نشینی اکثریت مردم و گران شدن آب بها ، این فرصت را به مالکان خودرو داده است که از خدمات و سرعت عمل کارواش استفاده کنند .

دسته بندی انواع کارواش

1-کارواش های سنتی : این کارواش ها شستشو خودرو را به شکل دستی انجام می دهند . در این سبک شستشو ، مقدار آب مصرفی زیاد است و برخی از لکه هایی که بر روی ماشین است ممکن است پاک نشود .
2-کارواش تونلی : در این روش اتومبیل به وسیله یک تسمه نقاله از بین چند دستگاه که همه ی کارها را اتوماتیک انجام می دهد عبور داده می شود . یکی از راحت ترین نوع شستشوی خودرو است . البته میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این نوع کارواش بسیار بالاست .
3-کارواش بخار : شستشوی اتومبیل به وسیله دستگاهی انجام می شود که بخار مساعدی ایجاد می کند . از جمله کارواش هایی که مزیت زیادی دارد همین نوع کارواش است زیرا مقدار مصرف آب کافی را دارد ، از بین برنده هر نوع لکه وچربی بر روی سطح ماشین است ، لازم به دستمال کشی بعد از شستشو نمی باشد ،رنگ خودرو از بین نمی رود چون با برس و مواد شوینده خیلی قوی شسته نمی شود ، هزینه خرید این دستگاه بخار در مقابل کارواش تونلی بسیار مقرون به صرفه تر است .
4-کارواش سیار : شستشو اتومبیل در هر مکان که بخواهید انجام می شود . در این کارواش شستشو بهسبک سنتی و یا استفاده از کارواش بخار می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط