آموزش پی ال سی plc در تهران

پی ال سی چیست ؟

PLC مخفف عبارت Programmable Logic Controller هست و معنی آن کنترل کننده منطقی برنامه ریزی شده می باشد و در واقع پی ال سی را می توان یک مجموعه از یک سخت افزار و نرم افزار داسنت .

پی ال سی ها در صنعت کاربرد قابل ملاحظه ای دارند به همین دلیل بازار کار پی ال سی ها بسیار رونق یافته و توجه علاقه مندان به این حوزه را برای خود جلب کرده . یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین نوع پی ال سی ها را می توان plc های زیمنس یاد کرد که به دلیل سابقه بالایی که دارد ، در اکثر صنایع های مختلف با این مدل رو به رو هستیم . البته این نکته قابل ذکر می باشد که به دلیل بالا و پایین شدن تحریم ها و شرایط ارزی کشور پی ال سی ها زیمنس قیمت بالایی را شامل می شوند.این نوع پی ال سی ها به دلیل کیفیتی که دارند مورد اعتماد بیشتر هستند . به نحوی که می توان آن را از دیگر انواع plc ها جدا نمود . همین نکات باعث می شود تا کاربرد این پی ال سی در صنایع افزایش یابد و محبوبیت خوبی را به دست آورد .

همان گونه که در بالا اشاره شد بیشتر صنایع به دلیل شرایط ارزی توانایی استفاده از پی ال سی زیمنس را ندارد و بیشتر از پی ال سی هایی همچون دلتا ، امرون ، لوگو و … اشاره نمود که این نوع از پی ال سی ها در ایران بسیار رواج یافته است می توان یاد کرد.

این پی ال سی ها بسته به کیفیتی که دارا هستند ، قیمت بسیار مناسبی دارند و تنها علت رواج یافتنش را می توان قیمت مناسب آن دانست.

آموزش پی ال سی در تهران

مزایای استفاده از plc

در صنعت به دلایل زیادی از پی ال سی ها استفاده می شود که می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

  • امنیت و پایداری بالایی دارند .

  • انجام پروژه برنامه نویسی بر روی آن ها راحت می باشد .

  • در هنگامی که تعداد ورودی و خروجی 0 – 1 زیاد می شود می توان از آن استفاده نمود.

  • کاهش دهند حجم مدار فرمان .

  • کاهش مصرف انرژی .

  • خرابی های مکانیکی را کاهش می دهند .

  • زمان عیب یابی را کاهش می دهد .

پی ال سی سیستم عیب یابی بسیار ساده ی دارد در سیستم ها قدیمی شاهد نقشه های زیادی برای مدار فرمان وجود دارد که برای یافتن عیب بعضی از آن ها باید مسیر سیم کشی را بر اساس مدار بررسی و جست و جو کرد اما در PLC ها نقشه ها بسیار ساده می باشند و به عبارتی دیگر می توان این را بیان کرد که نقشه خاص و پیچیده ای وجود ندارد.

  • دقت و سرعت عملکرد بالایی دارد .

  • قابلیت این را دارد که به انواع درایور های صنعتی و برد های کنترلی اتصال یابد .

  • PLC اصطکاک مکانیکی ندارد .

  • به دلیل این که قطعات آن اصطکاک پذیر نیست می تواند عمر خوبی داشته باشد .

  • از دیگر مزایای استفاده از plc می توان به این اشاره نمود که پی ال سی قابلیت برنامه نویسی دارند .

  • پی ال سی ها به دلیل این که استفاده از رله و کانتاکتور ها را کاهش می دهد می توانید انرژی کمتری را مصرف کنید ..

  • سیم کشی کمتر

اگر بخواهیم سیستم های plc را با رله های کنتاکتی مقایسه کنیم آن ها به سیم کشی کمتری نیاز دارند چرا که منطق کنترل به صورت نرم افزاری پیاده سازی شده این در حالی می باشد که سیستم های رله کنتاکتی منطق کنترل توسط سیم کشی و با اتصال کردن المان های سخت افزاری ساخته می شود .

آموزش plc در تهران

همان گونه که اشاره شد plc مزایا بسیار زیادی را شامل می شود به همین دلیل است که بازار کار پی ال سی عالی بوده و در آمد زیادی را متخصصان این رشته کسب می کنند . برای این که بخواهید به بازار کار پی ال سی ورود کنید فقط کافی است مهارت هاای لازم این شغل را از طریق شرکت در دوره های آموزش plc در آموزشگاه معتبر آقای جلال رحمانی سپری کنید این آموزشگاه که واقع در تهران می باشد به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی اقدام به آموزش plc از پایه تا پیش رفته آموزش کرده .

آموزشگاه آقای جلال رحمانی سعی بر این داشه که بتواند کلیه آموزش ها را در کارگاه های مجهز و زیر نظر اساتید حرفه ای به صورت کاملا عملی آموزش دهد تا شما هر آنچه که باید درباره plc بدانید را فراگیرید .

همان گونه که قبلا اشاره شد پی ال سی زیمنس یکی از محبوب ترین پی ال سی ها می باشد و همچنین plc دلتا که به خاطر کیفیت بالا و همچنین قیمت پایین در ایران به یکی از پر مصرف ترین پی ال سی ها بدل شده که ما در این اموزشگاه سعی بر این داشته ایم که روی آموزش این دو پی ال سی بیش تر تمرکز کنیم .

 هنگامی که آموزش به پایان رسید و شما در این زمینه یک متخصص شدید یک مدرک فنی حرفه ای به شما در این دوره ارائه می شود و می توانید بدون داشتن استرس به بازار کار plc وارد شوید .

شماره تماس : 09199635191

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آگهی های مرتبط

مقالات مرتبط